Livet med Elton och Elda, ett stort äventyr med så mycket lycka.

tisdag 29 juni 2010

Trist, but that´s the life

Det har varit trist att Elda blev sjuk, blev bättre och återinsjuknade igen och var tvungen att byta medicin, hållas lugn osv. Vilket fall är det viktigaste att hon blir frisk igen och det känns som om hon är på god väg, hoppas känslan är rätt. Kontentan av det här är vilket fall just nu att vi i veckan fick lämna återbud till ras specialens utställning,pga karens för antibiotikan, det var tråkigt :-(, hade varit kul att ställa henne på hemmaplan.
Vi får komma igen nästa år, då ni *skratt*. Vi siktar på att ställa henne på Öland senare i sommar istället tillsammans med några av hennes syskon, det blir skoj det med. Jag låter ju som en riktig utställningsnörd och det är jag verkligen inte, det gjorde ingenting om jag aldrig skulle kunna ställa henne bara hon blir frisk min älskade rödluva. Vilket fall åker vi dit och tittar på alla både lydiga och vackra Aussien, det ska bli kul att åka dit i alla fall även om det bara blir som åskådare.

Ps. Och då har vi semester, jippie :-) Vackra Elda apporterar i vattnet.

4 kommentarer:

  1. Oj, vad rädd jag blev när jag såg rubriken! Som den borne pessimist jag är fruktade jag det värsta. Och så var det bara en sketen utställning tack och lov! :D
    Vad är väl rosetter mot att ha världens vackraste rödluva hemma? Inte mycket. Men jag kan gärna byta henne mot ett gäng rosetter jag har här hemma. ;) Nu tror jag ju inte att du går med på det bytet, men jag tänker inte sluta att försöka. :D

    Ha det bäst - kramar i massor.

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Vad tråkigt med Eldas infektion, hoppas att hon blir bra fort!
    Lite lustigt att alla anmälda valpar är släkt på ett eller annat sätt och inte allt för långt bort i släktleden heller :)
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  3. Hej, vi ska till Katrineholm och tävla den 11 juni om ni är i krokarna. Helena och mamma Lova

    SvaraRadera
  4. Hmmm 11 juli menar jag ;)/Helena

    SvaraRadera