Livet med Elton och Elda, ett stort äventyr med så mycket lycka.

torsdag 3 juni 2010

Från nattsvart till ljus vid horisonten

Efter en av de värsta veckorna i mitt liv har jag nu kunnat börja andas igen, därav denna "tysta" vecka på bloggen. Det var Eldas hälta som var upphovet till den hemska veckan. För att fatta mig kort visade röntgen förändring på benet (skelettet) nedanför bogen, diagnosen var inte solklar, två alternativ fanns, båda allvarliga men bara ett av dom hade chans till ett positivt slut. Alternativen var argsint infektion eller aggressiv tumör, där blev allt nattsvart, inget av alternativen hade funnits i min vildaste fantasi. Chocken blev total. Elda blev inlagd på Strömsholm för operation där prov skulle tas på benet, att lämna henne där höll på att krossa mitt hjärta, jag grät hela vägen hem. Jag fick hämta hem henne ett dygn senare, en trött, förvirrad och ledsen tjej. Slutresultatet vet vi inte förrän om 2-3 veckor men snabbprovet fick vi svar på nu ikväll, veterinären sa att inget i provet tyder på tumör som dom kan se, så i dagsläget tyder allt på infektion (som hon redan får antibiotika mot). Nu har man kunnat börja andas igen efter att ha varit helt knäckt i början av veckan, så tungt och så mycket tårar. Nu tar vi nya tag, nu ska bakterierna bort (för nu har jag bestämt att såklart är det såna som bråkar och dom vet inte vem dom bråkar med!). Elda mår efter omständigheterna ganska bra så nu kämpar vi vidare, sakta men säkert och håller alla tummar vi har för att hon snart ska bli helt återställd, något annat finns inte och att hon snart får busa runt med Elton igen.

Vackraste, finaste Elda tjejen, mattes skatt, mitt allt.


6 kommentarer:

  1. Skönt att höra! Vi fortsätter att hålla tummar och tassar för Elda!

    SvaraRadera
  2. Härligt med positivt besked EB :)

    SvaraRadera
  3. Det är sååå skönt att höra att det så här långt ser positivt ut! Det är klart att dessa dumma bakterier ska bort - och det för alltid!

    Kram

    SvaraRadera
  4. Helt underbart! Vi är så glada för er skull och fortsätter hålla tummarna.

    SvaraRadera
  5. Huaa, vad hemsk läsning det var här! Vad skönt att ni fått ett positivt besked, nu får den röda se till att krya på sig!!:)

    Liselott & Vilda

    SvaraRadera
  6. BORT BORT BORT ska de dumma bacillerna!!! Kämpa på nu tjejer, tänk POSITIVT o se framåt. Tänker på Er!! Styrkekramar från oss.

    SvaraRadera