Livet med Elton och Elda, ett stort äventyr med så mycket lycka.

måndag 21 juni 2010

Spår mm

Vår "sjukling" är full av energi, släpper man henne för en sekund så är det race som gäller och man får lätt för sig att hon är till hälften känguru Lova har jag ju träffat och hon är hund såvitt jag vet, undrar om det är något man döljer för oss :-)Det här är väl ett tecken på att hon mår mycket bättre men hon haltar fortfarande och har trots allt ett skört ben tills det får återhämta sig så då måste fröken yster försöka hejda sig lite fastän det spritter i benen.
I helgen har vi fått aktivera oss med konster istället och lite target träning. High five börjar gå riktigt bra, Ottoson leksaken med koppar som gömmer godis, var lätt som en plätt för henne så i helgen utmana vi oss lite, balansera på en balansplatta, kan det vara något? Ja, vi kom långt på bara några korta träningspass. Stå på den med alla fyra om man håller den lite, gick fort, så vi får väl se om vi fortsätter, fortsättning följer.
Idag fick det bli några korta spår och dom gick både bra och mindre bra, lite för okoncentrerad, går för fort och missar då lätt apporten men stundtals gick hon kanon.
Lite annan träning blir det emellanåt oxå (Hm, det är fler som måste träna, vilken kass hållning, skärpning på mig själv!)Lilla gumman, det är inte lätt när man vill så mycket men inte får och det spritter i hela kroppen. Jag önskar bara att dom försvinner för alltid nu, bacillerna alltså, så att Elda får bli frisk och får busa runt som valpar ska göra. Mattes fina tjej, visst börjar hon bli en stor tjej?

5 kommentarer:

  1. Låter som du har en tåssig aussie, fullt normlat :)

    SvaraRadera
  2. Vilken fin sista bild på Elda! Förövrigt kan jag hålla med om kortet på dig. :-)

    SvaraRadera
  3. Säger som Helena: Aussies är hälften känguru, sanna mina ord. ;)

    Men oj, vad hon har växt bara sedan jag såg henne! :o Trodde inte att det var möjligt, men hon har blivit ÄNNU vackrare. :) Finaste rödnäsa. Och med tjusig "eskimåsvans" också, ser jag. :D Eller som en utställningsdomare sa i kritiken på Bucks vid ett tillfälle: "Springer med stolt svans". DET är en vacker beskrivning, tycker jag. :)

    Ha det gott - kramar och nosslickar från gudmor och morbror.

    SvaraRadera
  4. En riktig snygging börjar hon bli också. Hoppas verkligen hon är på väg att bli frisk. Kram Anki/Arelidsaussies

    SvaraRadera
  5. He he, känner igen d där m känguru...här finns oxå en galenpanna som gärna studsar!
    Vad fin hon är Elda, snygg tjej!!

    SvaraRadera