Livet med Elton och Elda, ett stort äventyr med så mycket lycka.

lördag 12 juni 2010

Studenten

Vilken fantastisk hund jag har. (men det visst ni väl redan?) Idag har vi varit på studentfirande, en brorsdotter och även granne till oss tog studenten. Dom "sprang ut" i en park så det var perfekt för då kunde jag har Elda med mig för träning i rörig miljö. Vi var aldrig riktigt inne i smeten men rörde oss runt i ytterkanterna mest hela tiden. Det var mycket folk, det tutades och stojades på många sätt men Elda bryr sig inte alls. Tittar och är nyfiken såklart men inga rädslor alls. Några ballonger kom precis framför nosen på henne, hon vred på huvudet och tittade granskande på vad det kunde vara, likadant när någon blåste i någon tuta av något slag. Hon hade focus på mig mest hela tiden, vi gjorde några korta fot och kontaktövningar här och där och hon gör det så bra mitt bland alla människor, vilken kontakt, vilken koncentration, vilken tjej vi har, hon är vekligen helt fantastisk. Vet ni hur mycket jag älskar min lilla "rödräv"? Den finaste och bästa, mitt älskade yrväder.

Efter att vi hade hängt blommor på vår student åkte vi hem så att vi hann ta en liten sväng i skogen innan vi skulle på studentmottagningen för då skulle hundarna vara hemma själva. Elda har inte varit så mycket själv hemma, det har mest varit superkorta stunder så jag var lite fundersam hur det skulle gå med en lite längre stund(även om vi befann oss nära) men det behövde jag inte oroa mig över. Elton och Elda var själva ca 2 timmar och dom verkar ha sovit hela tiden. Elda skällde eller pep inte och har inte heller rört något, inte ens gnagt på mina gamla skor som hon har lite som favorit. Jag var så glad över att det hade gått så lugnt och fint, dom är så trygga, duktiga mattes voffsingar.*ler stolt* Efter ca 2 timmar hämtade jag Elda så fick hon vara med lite på studenttillställningen och även det gick super bra. Efter ha tittat sig omkring på allt och alla, lekt lite med filten så lägger hon sig på den och sover. Hon verkar kunna koppla av överallt bara vi är med henne, hon funkar så bra att ha med sig överallt men det kanske beror på att hon är med oss på det mesta också såklart. Det har med andra ord varit en kanondag, bara vädret har varit sådär. Nu är vi alla trötta efter en händelserik dag, specielllt för Elda som upplevt studenten för första gången.

Älskade Elda, på bilden bara två månader, känns redan som om det har gått oceaner av tid sedan dess.

1 kommentar:

  1. Duktiga gudmors flicka! Eskimåblodet är starkt, som det verkar. ;)
    Pussa på henne från mig!
    Kram

    SvaraRadera