Livet med Elton och Elda, ett stort äventyr med så mycket lycka.

tisdag 15 juni 2010

Bakslag

Är ledsen och orolig igen, vi har fått ett bakslag. Elda har utan någon större förvarning fått ont i sitt ben igen och hoppar på tre ben igen, antibiotikan verkar inte klara det längre. Igår blev jag uppringd av Strömsholm som ville byta antibiotika, man hade fått svar på de bakteriella provet och det var anledningen till bytet. Så igår kväll startade vi med ett nytt antibiotika och idag under dagen blev hon hastigt sämre. Varför? Tog såklart snabbt kontakt med Strömsholm igen och även veterinären blev konfunderad och tyckte det snabba scenariot var märkligt, det fick ju en att känna sig trygg, eller inte! Beslutet vart att vi ska avvakta tills imorgon, är hon inte bättre ska ny kontakt tas då så får vi se vad vi gör då. Nu är det ledsamt, oroligt och tungt, jag vill att min älskade Elda ska bli bra, nu! Jag hoppas, hoppas, hoppas att hon mår bättre imorgon, att den nya antibiotikan tar bort det onda för alltid. Hjälp oss håll tummarna, låt henne bli frisk snart.

3 kommentarer:

  1. Men nej - ska hon bli sämre igen. Usch vad jobbigt för er. <3

    SvaraRadera
  2. men FY o näe... nu räcker det väl ändå?!?!? Vi håller alla tummar o tassar för att det snabbt vänder!! Kram från oss!

    SvaraRadera
  3. Men näe. Nu börjar jag bli riktigt förbaskad på de där jädra bakterierna. Ge sig på "min" rödnäsa på det viset... Sjas på er! Sätt er på landets alla fästingar istället.
    Självklart håller vi alla tummar, klor och sporrar för vår favvo rödluva.

    Kramar från mig och morbror blå.

    SvaraRadera