Livet med Elton och Elda, ett stort äventyr med så mycket lycka.

torsdag 17 juni 2010

Sommar och väntan på telefonen

Efter en lång dags väntan så ringer till slut veterinären 17.30. Han vill förhöra sig över hur Elda mår och vad som har hänt sen vi bytte antibiotika. Han var nöjd med att höra att hon nu var bättre igen, bacillen hon har är ingen "kul" en och man vet inte hur den har hamnat där, han frågade bla om vi hade katt och det har vi inte, vi har knappt sett en på bild. Han säger vilket fall att inget tyder på att vi inte ska få bukt med den (men dom har inte heller fått alla provsvar gällande tumörproverna man tog men vi riktar in oss på infektion eftersom det mesta talar för det) men det kan ta lite tid. Han ringer upp mig igen i slutet av juni för att höra hur läget är då, blir hon sämre ska jag höra av mig direkt. Hon får inte busa med andra hundar eller rasa runt, det är lugna övningar eller lekar som gäller och det beror på att benet kan vara lite skört eftersom det har varit angripet och inte hunnit bygga upp sig igen än. Som jag beskrev för veterinären verkar Elda nu svara på den nya antibiotikan så hon är piggare (mycket!)och haltar igen, mindre och mindre för varje dag som går, känns som en repris. En bild på en "galen" Elda, vilka fina tänder man börjar få eller hur? :-)Idag har jag jobbat hemifrån och kunde på eftermiddagen ta lite ledigt och vara ute med ulltussarna i solen och värmen (det är verkligen sommar). Vi tränade lite stillsamma saker som ligg (fint, inte som hösäck) och även lite platsliggning där jag flyttade mig iväg kortare stunder. Det gick skapligt, hon vill gärna följa mig eller "hasa" ner när hon ligger men det blir bättre och bättre. Vi tränar även på att stå utställnings "fint", visst är hon duktig mattes finaste tjej vackra Elda, jag har tagit korten själv utan någon medhjälpare, med tanke på det är dom inte så tokiga eller hur? (Såklart kan det bli ett bättre utställningsstå men det är bättre när jag står bredvid och inte försöker fota samtidigt :-) och hon står still i alla fall. )

Observerade ni ärret på bogen? Pälsen håller på att kommer tillbaka så att det syns mindre men det är en bit kvar innan det är långt.



Avslutar med några mysiga bilder på Elton när han ligger i skuggan bakom solstolen och myser bland kuddarna i köksoffan, visst ser det rart ut, mattes fina kille.

2 kommentarer:

  1. Härligt att höra att det vänt igen, pustar ut..för en stund i alla fall men fortsätter hålla tummar o tassar för att det håller i sig nu. Kram o många lugna trick får ni träna på nu!!

    SvaraRadera
  2. Agnetha & Bucks19 juni 2010 kl. 13:07

    Åh, vad skönt. Nu kan gudmor andas en stund igen. :)
    Antar att sommaren "gjort paus" även hos er nu. Inte klokt vilket trist år det varit när det gäller vädret. Men NÅGON gång ska väl sommaren komma och stanna längre än i tre, fyra dagar, får vi hoppas.

    Kramar till er alla!

    SvaraRadera