Livet med Elton och Elda, ett stort äventyr med så mycket lycka.

lördag 29 maj 2010

Ledsen

Idag är det inte så muntert här. Elda är halt på ett framben och jag vet inte vad det beror på. Hon har inte skadat sig som vi har märkt och hältan bara kom plötsligt. Hon är inte tryck öm, det verkar mer sitta i bogen eller i armbågen. Jag är orolig och ledsen och det skär i mitt hjärta att se Elda ha ont, för det har hon när hon går :-( Mattes stackars tjej. Kontakt är tagen med Strömsholm så Elda ska få komma dit på måndag och tills dess skulle hon hållas lugn. Jag hoppas på att det är en sträckning eller nåt, något värre vägrar jag för stunden att tänka på, det tar jag då isåfall. Det här kommer att bli en lång och ledsam helg men Elda är tapper, hon är stillsam (och det är inte likt Elda) men ändå glad, mattes tappra fina tjej. Jag försöker muntra upp oss med några vackra bilder från förra helgens bad i havet. (Åtminstonde benen badade)

Elda spanar in Danmark.

Håll tummarna för oss att det är något "lindrigt" som snabbt blir bra som drabbat min älskade Elda.

6 kommentarer:

  1. Men stackars gudmors rödnäsa. :( Men du, Eva-Britt, det KAN ju vara växtvärk. Bucks hade en del problem med det i samma ålder; jag trodde han hade skadat sig, men det var växtvärk. Och den försvann rätt snart igen. Är hon inte trycköm så kan det ju vara något sådant. När jag tänker efter tror jag att även Lova hade växtvärksbekymmer. Jag håller tummarna för att det är något så enkelt. Och då kommer hon att vara helt fit for fight, när gudmor ska busa runt med henne nästa helg. :)

    På fredagskvällen på lägret är det tänkt att jag ska visa lite hjärngympagrejer - sånt som är bra att ta till när hund eller förare av någon anledning inte är helt okej, eller när vädret är kasst (vintern som var satte min fantasi på prov rejält, ska du veta ;) ) eller också bara för att de små tossiga ska få tänka till lite extra. Synd att skadan kom nu, annars hade jag kanske kunnat förmedla några enkla tips. Jo ett kan vi ta här och nu: Försök träna henne på att putta boll med nosen! Det belastar inga ben, även om hennes första instikt sannolikt kommer att vara att vilja rejsa runt med den, men då tar du helt sonika bort bollen (utan några ord). Det bästa är om du kan få henne att ligga mitt emot dig. Klickar du? I så fall är det så klart enklare. Men annars hittar du säkert någon bra metod för att få henne att förstå att det enda som lönar sig är att putta lugnt och stilla. Jag lovar att hon kommer att bli trött av att behöva tänka till rejält! :D
    Vill du har fler idéer så här "i förskott" - mejla mig, så slipper jag "spränga" kommentarsfunktionen här i bloggen. :)

    Ha det gott och pussa på både Rödluvan och "bror" hennes från mig.

    SvaraRadera
  2. Bamsekram t syrran, lilla tokan, se nu till att bli piggelin t nästa helg så vi kan ha riktigt skoj!
    Kramar Taggen o co

    SvaraRadera
  3. Håller tummar och tassar för er!

    SvaraRadera
  4. Hur är det med er o vad sa de på Strömsholm?? Tänker på Er!! Kramar

    SvaraRadera
  5. men Eva-Britt gumman, livet är verkligen inte bara en dans på rosor minsann. Håller alla mina tummar för hoppet. Varmaste varmaste kramen!!

    SvaraRadera
  6. Tänker på er. Kram Anki och alla hundarna

    SvaraRadera