Livet med Elton och Elda, ett stort äventyr med så mycket lycka.

onsdag 19 maj 2010

Ikväll var det skotträning

Nära oss i skogen, bara en liten promenad iväg, finns det en liten skjutbana i skogen, där dom sommartid har skjutträning ca en gång i veckan. Perfekt för skotträning. Jag har hållit lite koll på vilka tider dom kommer skjutträna och idag passade det oss (det har flera gånger varit när Elton och jag har haft agilityträning och då brukar även Elda vara med så tiderna har inte passat oss så bra) så Elda och jag promenerade dit. Man hör skotten hela tiden men från början ganska långt bort för att naturligtvis höras bättre och bättre tills man är ganska nära och det smäller rätt bra. Det kom inga reaktioner från Elda på vägen dit men dom skjuter inte hela tiden, det kan bli uppehåll korta perioder, dom pratar väl lite också antar jag :-) men det kom ändå skott lite regelbundet.

När vi väl var framme ganska nära skjutbanan så stannade vi och lekte med "bästa" kampleksaken, balanserade på stubbar och lekte med en pinne (Elda lekte med pinnen själv och jag tittade på :-). Vi hade helt enkelt en mysig stund där i skogen så när som på en sak förstås.....ja det var inte att Elda tyckte skotten var obehagliga för hon brydde sig inte alls, när de första skotten kom from när vi kom fram, vred hon på huvudet som hastigast och lyssnade på vad det kunde vara sen var det klart och hon brydde sig inte alls, hur cool som helst, lilla tjejen.

Vad var det då som "förstörde" vår roliga stund i skogen eller egentligen tror jag inte att Elda brydde sig men jag gjorde, det var MYGG, massor av mygg, men det var bara att stå ut, vi skulle ju ha det kul och mysigt, inte jaga mygg! Det var vilket fall skönt att det inte var några negativa reaktioner, visserligen har vi ju kört cd skivan med skotträning lite till och från och hon har aldrig brytt sig men man vill ju även träna det ute i skogen på lite närmare håll. Elton lämnade vi hemma, han har varit skottfast men blivit rädd så han påverkas av det även om det inte är så mycket längre. Jag har ju tränat även honom med skivan men jag vill vilket fall inte riskera att han för över något till henne så det här tränar vi med dom enskilt.

Coola lilltjejen i skogen ätande på en hel stubbe! Och en tjusig profilbild på finaste tjejen, vår Elda.

2 kommentarer:

  1. Duktigaste röd-prinsessan som gudmor har! <3
    Klart hon inte reagerade för skotten. Hon är nog tuffare än så. ;)

    Bara lite drygt två veckor kvar tills vi ses. Åh, vad jag längtar! :)

    Kramar till er alla.

    SvaraRadera
  2. Ha ha morsan är också värsta mygg- och flugjagaren :)

    SvaraRadera