Livet med Elton och Elda, ett stort äventyr med så mycket lycka.

tisdag 11 maj 2010

4 månader idag

Älskade lilla valpis, vad tiden har gått fort, du har redan bott hos oss i mer än halva ditt liv. Hur var det innan, då när du inte fanns hos oss? Då när man fick sova till minst åtta på helgerna? När man kunde lägga ifrån sig vad som helst på golvet och det låg kvar i samma skick som när jag la den där och ställde man sitt glas och tallrik på vardagsrumsbordet hade ingen druckit ur mitt vatten eller smakat på min smörgås (om den överhuvudtaget finns kvar när jag kommer tillbaka……). Mattes älskade ”rödluva”, hur kunde jag vara utan dig?

Från den första dagen klev du in i våra hjärtan, en älskad huligan med pirayatänder, en virvelvind som stormar fram i våra liv, som gnyr av glädje när man kommer hem efter ha varit borta bara en stund, en gosig ulltuss som är nyfiken, glad, sprallig, envis, livlig, en smart liten tjej som älskar att bli kliad på magen, springa fort med Elton, träna/busa med matte eller bara få dra/bita lite i hennes öron när man är nyvaken. Tack Marie, Helena, Lova och Castor (med familjer förstås) för vår underbara älskade virvelvind, livet kommer aldrig bli sig likt igen men vad gör väl det, det är ju det här som är livet. Älskar dig finaste Eldis tjejen.

Härliga mysbilder (ursäkta kvaliten på korten) på vår härliga tjej, bland gulsippor hemma på gården, sovande i favoritfåtöljen, upp och ner i soffan och tillsammans med "storebror" i skogen.

2 kommentarer:

  1. Ett stor GRATTIS i efterskott från gudmor.
    Gudmors sötaste rödluva, med en alldeles särskild vrå i mitt hjärta... Åh, vad jag längtar till lägret när jag får se dig igen!
    Och det ska blir så kul att få träffa Elton också, har ju bara hälsat på honom genom en bilruta. :)

    Ha det gott - kramar i massor.

    SvaraRadera
  2. Grattis i efterskott Elda! Ska bli roligt att ses på lägret. Idag har mamma Lova och jag gått på lydnadskurs och på lördag ska vi ut och tävla agility, ni får hålla tummarna för oss.

    SvaraRadera