Livet med Elton och Elda, ett stort äventyr med så mycket lycka.

torsdag 6 maj 2010

Ja må han leva......

Är det en vanlig dag, är det en vanlig dag, nej det är ingen vanlig dag för det är Eltons födelsedag, hurra, hurra, hurra. :-) Idag fyller Elton 4 år, mattes finaste, älskade kille. Det känns som om det var igår vi hämtade honom och det är nästan 4 år sedan sånär som på två månader. Så den här dagen är Eltons, det kommer att vankas något gott för honom (och säkert för "lillsyrran" Elda)men för er blir det några härliga bilder på vår älskling, håll till godo.


Elton två månader, vilken raring.








Elton två månader även på denna bild, en riktig ullboll. :-)












En trött Elton 3 månader gammal, som "halkat" ur bädden. :-)






Vår finaste grabb in action, grattis vår älskade kille på fyra års dagen.




Ps. Dagen till ära kan vi även avslöja vår vikt, alla ulltussarna vägdes igår när Elton fick sin årliga vaccinering, premiär för kennelhostavaccin i näsan, om det tyckte Elton sådär men han skötte sig fint. Vikten då, Elton väger 8,1 kg, en lagom vikt för honom men han får inte väga mer. Elda vägde 12,2 kg, 16,5 vecka gammal, stora tjejen.

6 kommentarer:

  1. Grattis älskade Elton! Nu har det redan gått fyra år sedan du föddes, jag visste inte om dig då, men nio veckor senare, då visste jag om dig och då längtade jag efter dig.

    Jag minns det som igår när vi åkte och hämtade dig. Du var så liten så liten (men inte lika liten som en handflata) och så söt. På vägen hem låg du på en orange/brun handduk i mitt knä i baksätet. Du var så duktigt, du bara sov hela den långa vägen hem i bilen. Och när vi stannade för att köpa kompostgaller till dig så fick vi två stanna ute. Vi gick omkring på en liten gräsplätt intill det stora varuhuset. Du var så fin i ditt ljusblå lilla halsband, men du verkade inte vara riktigt lika förtjust i det som jag. När vi skulle åka igen började det ösregna och jag tog upp dig och sprang de sista metrarna till bilen, vi sprang förbi en bil som stod parkerad med ner-cabbad sufflett. Jag undrar om de som ägde bilen blev glada när de hittade en ny pool i deras bil. Några som blev glada den dagen var i alla fall din nya familj!

    SvaraRadera
  2. Så roligt att du hittat min sida:) Hon är verkligen en dröm tjej! Söt din rödnäsa är. Från vilken kennel kommer Elda ifrån då? :)
    Lyckos dig som bara bor några mil ifrån Lena, själv har jag några till;) Närmare bestämt 52 mil enkel resa, men vad gör man inte för en sån toppen uppfödare!

    Emelie, Smira och Betty!

    SvaraRadera
  3. En liten Chess player tjej:) De milen är det värt, jag bor i sölvesborg som ligger på gränsen mellan skåne och Blekinge.

    SvaraRadera
  4. Grattis till Elton på 4 års dagen!

    SvaraRadera
  5. Grattis, Elton! Ska bli spännande att få träffa dig på Chess Player-lägret. Vem vet - jag kanske har present med mig till dig då. ;)

    Kramar till både dig och "Rödluvan".

    SvaraRadera
  6. Kul att du kollade in hos oss!
    Har kollat din sida innan när jag snokat lite på ChessPlayers hemsida! Fina hundar båda två i alla fall!
    Länkar gärna t dig om det är ok!?!?

    SvaraRadera