Livet med Elton och Elda, ett stort äventyr med så mycket lycka.

torsdag 13 maj 2010

I skogen bakom vårt hus

Då vi bor "i skogen" blir det mycket skogen vistelser för mina ulltussar, det gillar både dom och jag. Här kommer några "fartiga" bilder på mattes älsklingar på en av våra promenader i skogen bakom vårt hus. Visst är dom fina när öronen fladdrar :-)


Idag har jag varit hjälpinstruktör på en nybörjaragilitykurs så hundarna har idag haft en hussedag hemma som vi sen avslutade med kalas då mormor (och dagmatte) fyllde år idag. Med andra ord blev det "småbarns"träning idag då mina älsklingar som jag är faster till också var där. Smågrabbar som är nästan 1,5 och 2,5 år är lika intensiva som en 4 månaders valp tror jag, vilket fall fick Elda en ny kompis. 2,5 åringen och hon blev som ler och långhalm, han var ju superkul att följa efter och han ville ständigt busa med henne. Hon skötte sig exemplariskt, hon verkar gilla småbarn, hon är vilket fall inte rädd för dom eller tycker dom är läskiga på något sätt men hon har ju också träffat dom regelbundet hela tiden. Smågrabbarna fick hundträning och Elda fick barnträning, allt under överseende av oss vuxna naturligtvis, sååå bra. Men nu sover alla gott, det är jobbigt att vara på kalas. :-)

2 kommentarer:

  1. Vilket härligt liv de lever, Elton och Elda! Jag önskar att jag bodde så som ni, i "skogen".
    Barn och hundar som hittar varandra, visst är det ljuvligt!? Inte någon av mina har haft problem med barn, möjligen det motsatta; det blir så glada och till sig att de riskerar att välta de yngsta i pur iver. :)

    Kram på er.

    SvaraRadera
  2. Gud vad hon har vuxit lilla Elda. Hoppas allt är bra med er och kusinen. Mvh Anki Siri Vilda

    SvaraRadera