Livet med Elton och Elda, ett stort äventyr med så mycket lycka.

söndag 28 mars 2010

Veckan som gått

Nu börjar det bli dags att uppdatera lite, jag är ingen bra bloggare precis, det blir långt mellan gångerna. :-( I tisdags började vår valpkurs men då var det bara teori, visserligen var Elda med men hon sov i mitt knä hela tiden, hon är så duktig på att koppla av i olika miljöer.
Den här veckan har jag även arbetat ett par dagar, så hon har varit hemma med en av döttrarna. Det har gått hur bra som helst utom i mitt hjärta,:-( jag vill vara med henne jämt men samtidigt är det bra om hon kan vara med andra, jag får inte binda henne så hårt till mig :-( även om jag såklart ska vara "viktigast". :-) Hon letade lite efter mig när jag hade åkt, sov en stund vid dörren sen var hon som vanligt men hon blev jätteglad när jag kom hem, mattes lilla "guldklimp".

Träningen går framåt, vi klickertränar, pallen funkar ganska bra även om vi inte riktigt är framme vid utgångsställning men hon kliver runt bra. Vi fortsätter även vår lekträning, att leka med mig ska vara det roligaste man kan göra och även det går bra så här långt. Hon är en klipsk tjej som gärna vill jobba speciellt om man får gott godis och lek med matte och roliga leksaker:-)

Idag har Elda även träffat en ny kompis, en Tervuren valp som är lika gammal eller faktiskt är Elda en dag äldre:-) Det var kul att se dom, valpen som heter Baloo var en morsk en som genast la sig ovanpå Elda och höll fast henne och hon såg mest förskräckt ut, hon såg ut att tänka "så här är jag inte van att dom gör, Elton gör aldrig så här på mig!" Lilla stumpan, matte ville gärna rädda sin lilla tjej men det behövdes inte....Hon behövde bara samla sig lite och komma över den första överumplingen sen var det en liten tuff tjej som visade vart skåpet skulle stå och jagade honom runt och lät som en liten tiger (dom busade alltså!)och var den som var ovanpå:-) Vi ska försöka att träffas regelbundet då dom verkar funka bra ihop, det var kul att se dom leka ihop ulltussarna. Dom är ungefär samma storlek och ålder så jag tror att dom kan ha mycket kul ihop framöver.


Vi försökte förresten ta ett 11-veckors kort idag, nja, det gick väl sådär men avsikten är ju bara att ni ska se hur hon har vuxit så det kanske framgår ändå:-) finaste tjejen, växer så det knakar, hon vägde ca 7 kg i början på veckan och det är närmare 8 kg nu (har ingen tillförlitlig våg!), men hon är tung att bära:-) En fin bild på finaste killen kommer också såklart (även om bilden är lite suddig)och så avslutar vi med lite "syskon" bus.



Ps. Jag har ju glömt att säga att vi har fått inbjudan till kennelläger, super kul. Det ser jag fram emot för självklart så kommer vi. Det ska bli så kul att träffa hela stora "familjen" Chess Player för ni kommer väl allihopa? :-) Ha det gott.

1 kommentar:

  1. Elda ser ut att ha jättekul med sin nya kompis :)!

    SvaraRadera