Livet med Elton och Elda, ett stort äventyr med så mycket lycka.

onsdag 31 mars 2010

Vad jag kan!

Yippiiiii vad jag kan, vet ni vad jag gjorde igår? Här har man försökt och försökt ta sig upp till brorsan i soffan, vet ni hur tråkigt det är när han är där och jag inte når honom??? Men till slut, trägen vinner, jag kan! Igår kom jag upp, förstår ni hur fantastiskt det är? Nu har hela flocken fullt sjå att se till att jag inte hoppar ned, det verkar dom inte vilja, vad märkliga dom är! Visserligen är det rätt högt på ena sidan och klinkersgolv säger dom att det heter, men jag är inte rädd för sånt. *fnys* Jag blev så glad så jag hoppade upp på ett par stenar ute också av bara farten, lite stora var dom! *stolt* Men då är matte där igen och lyfter ned mig och säger försiktigt!!! Vet ni, jag kan gå balansgång också, som brorsan! (Ja, ja, visserligen ligger plankan på marken för mig men jag kan ändå, så det så!)

Jag gjorde något annat riktigt spännande igår också, jag åkte lastmaskin med husse, slå det om ni kan! *stolt* Det var så kul, först satt jag i husse knä men sen hittade jag att det fanns en perfekt plats för mig bredvid husse, det var som en hylla och vet ni hur bra man såg därifrån? Det var så bra också för jag låg så nära husse, det var mysigt då vi kunde gosa lite också. Så där satt jag som en prinsessa och bara tittade på allt som finns på gården. Det gungande lite lagom så efter en stund blev jag alldeles sömnig. Husse körde så försiktigt, han ville ju inte att jag skulle ”guppla”ned från min fina plats och jag sov som en stock, typiskt att man blir trött när det händer så spännande saker. *suck*

Elton och matte kom hem när jag just vaknat så då var jag jättepigg, Elton och jag busade och busade och vi sprang runt, runt på vår tomt, vi hade så kul. Det är kul att leka på gräset (matte säger att det där som kom fram under snön heter så), man kan springa mycket fortare där och jag har blivit jättesnabb, vad jag kan! *stolt* Vilken dag jag haft!

2 kommentarer:

  1. Vilken stor och duktig tjej du har blivit Elda!

    SvaraRadera
  2. Duktig tjej! Det är gudmors flicka det *stolt som attan*. :)

    SvaraRadera