Livet med Elton och Elda, ett stort äventyr med så mycket lycka.

tisdag 9 mars 2010

Mer än ett dygn.

Nu har vi varit tillsammans ett drygt dygn redan, har det bara gått så kort tid? Känns redan som hon alltid har varit hos oss. Det har varit en fantastisk dag. Ett underbart väder, sol, takdropp och två busande hundar, jag njöt och det finns ett ord för känslan, lycka. Elda verkar se Elton som sin nya idol, han är väl inte lika förtjust hela tiden att ha fått en ny skugga (men jag delar på dom nu och då för bådas skull) men dom har ju bara känt varandra ett dygn! Tror att dom kommer att mycket kul ihop framöver. Det känns bra.

Såklart har vi börjat livets skola redan då det är mycket man ska lära sig, att veta sitt namn är ju bra, vi tränar när tillfällena kommer, vi har även bekantat oss lite med klickern, det funkade bra för att vara "en första gång", det är en smart tjej såklart. Såklart är det lek och bus som präglar tillvaron men det är mycket man kan lära sig i det också. Även om det bara var snart 4 år sedan man hade en valp i huset senast verkar man ha kort minne, kul är det men det går i hundra åttio ned till noll om och om igen, just nu är vi nere på noll. De två slagna hjältarna sover nu, det har varit en upplevelserik dag för en liten valp, en russel kille och deras matte. Ha det gott

3 kommentarer:

  1. Hej får bara gratulera till en fin tjej. Är så avundsjuk för Elda var min favorit.
    Kan hälsa dig välkommen till gänget som har hundar från Chess Player. Själv har jag en från kull sju. Vi träffas säkert på Kennellägret.
    Hälsningar från Barbro och Focuz

    SvaraRadera
  2. Kul att få följa med några av valparna genom bloggen. Kan inte förstå att det snart gått ett år sedan jag fick hem min Vilda. Hoppas vi ses på kennellägret
    MVH Liselott & Vilda från kull 7

    SvaraRadera
  3. Hei Elda!
    Her kommer det en hilsen til deg fra din stolte bestefar i Norge. Jeg var sååååå stolt når din mamma ble født''det var min mamma også''. Har hørt så mye om deg, og gleder meg til sommeren, for da sees vi vel på vår kennel leir! Ser frem til det!
    Stor klem fra din bestefar Marek.

    SvaraRadera