Livet med Elton och Elda, ett stort äventyr med så mycket lycka.

torsdag 11 mars 2010

Tiden går fort


Det börjar kanske bli dags att uppdatera lite här igen, kan ju vara några som väntar och vill veta hur det är med vår "ulltuss". Det är full fart mest hela tiden, såklart sover hon lite också men då försöker man komma kapp med "livet"såsom duscha, äta och andra vardagliga ting som inte är helt lätta att göra när Elda är vaken. Hon är härligt sprallig, speciellt kvällspasset, då ser man Elda springa runt i huset med en filt fladdrande efter sig som en flagga och hon ser så lycklig ut. Vi har fullt upp med att leka, busa, mysa och uppleva världen i stort. Idag har vi åkt lite bil igen och det är inte jättekul. Elda protesterar genom att pipa men lugnar sig snart nog och lägger sig och sover. Detsamma går vi igenom när man ska sova på kvällen, Elda piper för att på alla sätt berätta för mig hur tråkig jag är som ska sova redan! Men även då ger hon sig efter några minuter och somnar sött. Vi går ut en gång på natten sen sover vi ganska bra till framåt sex-halv sju då det är dags att gå ut igen.

Idag har vi även sett en traktor som brummar, lite otäck, den var ju stor och även hunnit med att hälsat på dagis eller egentligen butiken då de så gärna ville träffa Elda. Det gick jättebra och Elda spatserade runt i butiken och verkade tycka att det var spännande och det fanns ju så mycket som luktade gott där, smaka fick hon också. Vi passade även på att väga oss, hela 5,6 kg, stora tjejen. :-) Nej, dags att avrunda för denna gång, nu väntar en liten "promenad". Ha det gott.

Ps. Tack för alla hälsningar i bloggen, det är så kul att höra ifrån er alla. Jag känner mig jätte välkommen in i Chess player familjen och det känns så himla bra och kul, såklart ska vi försöka komma till kennellägret. Vi ser fram emot att träffa er alla då.

2 kommentarer:

  1. Lisa med Muffin o Röja11 mars 2010 kl. 21:51

    Butiken kommer hon nog snart gilla ;-) Sådan matte sådan hund....Längtar att få träffa Elda!!

    SvaraRadera
  2. Åh, vad härligt att läsa om "min" lilla röda. Och jag blir sååå stolt över att höra att hon sköter sig så bra. :)
    Vi ser fram emot att få träffa er på kennellägret, jag och morbror Bucks. :)

    Ha det gott och pussa på henne MINST tio gånger om dagen från mig också. ;)

    Kram

    SvaraRadera