Livet med Elton och Elda, ett stort äventyr med så mycket lycka.

tisdag 16 mars 2010

Flera dagar sen......


Oj vad tiden går fort, det är ju flera dagar sedan jag uppdaterade här så det börjar bli dags för en uppdatering. Nu har vår älskade Elda varit hos oss i drygt en vecka. Jag tror att jag har sagt det förr men då säger jag det igen, det känns som om hon alltid har varit här hos oss, hur var det här förut utan vår lilla "virvelvind"? Även om hon redan när hon kom hit var trygg i sig själv från första dagen, kan man märka att hon har "landat". Hon vill vara där jag är men letar inte efter mig på samma sätt som i början. Hon känner hela familjen och blir så lycklig när någon hon känner kommer hem. Hon accepterar nu att när det är kväll då sover man,(ja, ja, såklart bökar hon runt lite men inga protester) hon vaknar visserligen vid 2-3 tiden men somnar om, utan att vi behöver gå upp och ut. Hon är bara 9 veckor men klarar en hel natt från ca 23 till ca 05.00, för då är det ut och kissa som gäller, sen sover vi någon timme till. Vilken duktig tjej, fastän man är så liten! Lilla raringen.

Här kollar Elton in Eldas märkliga sovstil, han ser lite konfunderad ut, sova under en stol!



Vi leker och busar, sover en stund, äter, är ute och upptäcker världen och sen börjar vi om igen, busar och sover. I leken blir det naturligtvis lite träning också, bära saker vill man gärna så det uppmuntras såklart och helst ska man ge dom till mig oxå och det går ganska bra. Att sitta och kunna sitt namn går även det riktigt bra och naturligtvis tränas det inkallning och även det går riktigt bra men såklart kan man få för sig att det är nog roligare att busa i snöhögen i stället, man är väl inte en busig valp för inte heller! :-) Elda är en härlig tjej som klev rakt in i mitt hjärta redan dagen hon föddes. Varje dag är ett nytt äventyr med mina båda älskade raringar, vad ska vi upptäcka i morgon för kul? Finaste, finaste Elda och Elton.

4 kommentarer:

  1. Åh, jag blir så glad att jag nästan både spricker och blir tårögd över att höra om hur bra det går för henne. Juvelen!!! :) <3

    Massor av pussar från oss.

    SvaraRadera
  2. Den sista bilden var jättefin på henne! Tyvärr missar jag nog er i morgon då jag mest troligt kommer vara hemma med A. :-( Vi får väl ses en annan gång helt enkelt.

    SvaraRadera
  3. Ser fram emot att träffa er imorgon!

    SvaraRadera