Livet med Elton och Elda, ett stort äventyr med så mycket lycka.

fredag 19 mars 2010

Plaskväder men hopp om livet.

Jag är verkligen dålig på det här, det har ju gått flera dagar sen jag bloggade. Vi har fullt upp , det är härligt att vara "valpledig" på nästan heltid som jag har varit nu. Nästa vecka jobbar jag några dagar då andra familjemedlemmar kommer att vara hemma då med min guldklimp.
Det har gått så fort dom här veckorna och varje dag händer det något nytt. Det är så härligt att upptäcka världen på nytt tillsammans med Elda och Elton, hon är så cool oavsett om vi åker hiss eller undersöker ljudet från en såg. Och hon växer, det är nästan så att man ser när hon växer, hon är redan högre än Elton men jag tror mest att det är benen som växer, min lilla "Goofy". Visst är hon fin min lilla "långben"?

Elda har sovit ganska bra om nätterna nästan hela tiden, visserligen fick jag första veckan gå ut en sväng vid 2 tiden men dom sista nätterna har hon bara vaknat till men somnat om så vi har inte behövt gå ut men inatt har hon sovit hela natten ända till halv 6, så duktig tjej, mattes "klimp". Vi klickertränar lite och "pallen" är en favorit där vi tränar bakdelskontroll. Numera behöver jag bara ställa fram den så står hon på den med frambenen och väntar. Idag var hon riktigt kreativ och puttade fram "pallen" själv, den var inskjuten under kökssoffan, och ställde sig på den, la huvudet på sne och tittade förväntansfullt på mig, vem kan motstå något sånt? Smart tjej! :-)

Jag tror att jag tidigare har berättat om väskan som Elda sitter i "på min mage" när vi är ute och går lite längre och man ville se bild på den så jag har försökt att fotat "mig själv".Elda gillar verkligen väskan, när hon är trött vill hon sitta där och titta på allt och även borra ned sig väskan och ta en liten tupplur. Det är så mysigt, hon är som en liten kängurubaby men mycket tyngre :-), nackdelen med väskan är att den funkar bara för en väldigt begränsad tid, förhoppningsvis funkar den några veckor till innan Elda har vuxit ur den.

Idag har det verkligen varit plaskväder, men det verkar inte bekomma Elton och Elda. Dom busar och springer efter varandra så slasket stänker. Plaskvädret ger i alla fall hopp om livet, det här gör ju att snön försvinner även om det tar tid, det ger en hopp om livet, det kanske blir sommar i år också! Längtar!!! Det funkar vilket fall så bra emellan Elton och Elda, det är kul att se när dom busar omkring, det blir mer och mer, Elton släpper loss mer nu än i början.Elton släpper nästan allt till Elda så han är nog egentligen lite för snäll. Sin bädd är han fortfarande mån om men annars släpper han tom sin matskål till henne, sånt matvrak som han är förvånar det mig men det känns så skönt för det finns ingen rivalitet alls, mattes raringar. Jag är så stolt över Elton, han axlar verkligen "storebror" rollen på allvar för såna ska vara snälla eller hur, storebrorsor alltså:-) Ha det gott.

5 kommentarer:

  1. Härligt att det funkar så bra mellan dem.
    Men du - blicken på "rödluvan" på sista bilden är bara obetalbar; snacka om att kunna smälta hjärtan. ;)
    Elton måste vara en förfärligt snäll kille. Tur att Elda har honom. ;)

    Ha det gott - kramar till er alla, och har en trevlig helg!

    SvaraRadera
  2. Gud vad hon växer. Hoppas allt är bra med er. Hon verkar trivas den lilla i väskan. Kram till er. Anki och hundarna

    SvaraRadera
  3. Hon verkar ha riktigt mysigt i väskan. :-) Förstår att hon trivs där.

    SvaraRadera
  4. Världen är bra liten = ) hittade på dig via Lisa's blogg (min kurskompis på valpkursen). Tänkte på dig för nån vecka sen o undrade just hur du har det nu för tiden men nu ser jag att det verkar ju inte alls gå nån nöd på dig direkt. Bamsekram från mig till Dig!!

    SvaraRadera
  5. Kul att allt verkar funka så bra! Har haft hektiskt ett tag och inte hunnit titta in hos er.. Elton verkar verkligen vara"världens bästa" storebror!! Hoppas Röja och Elda snart kan få busa ihop igen , tror nog de kan bli bättre kompisar nu när Elda vuxit på sig lite!

    SvaraRadera