Livet med Elton och Elda, ett stort äventyr med så mycket lycka.

lördag 13 mars 2010

Idag skriver jag - Elda

Hej vänner
Idag har jag och matte bestämt att det är jag som skriver några rader här så att ni får veta hur jag har det, det är ju flera dagar sedan matte skrev något. Idag har vi åkte en liten tur till stan, både matte, husse och Elton var med. Vi åkte bil och det gick jättebra idag, jag var ju trött eftersom vi redan hade gått en liten promenad hemma i skogen, men jag fick också vara nära matte i bilen och då är jag nöjd. Vi var och hälsade på på ett ställe där några klättrade på väggarna, märkligt då matte ständigt tar ned mig så snart jag försöker!! Där var det kul, det fanns massor av plats att springa på och jag träffade några kompisar till matte och husse och dom tyckte att jag var såååå söööt, såklart jag är söt, det säger min lillhusse till mig varje dag så det vet jag! Sen gick vi en liten promenad, hmm, nu skojar jag nog lite, jag satt mest i mattes väska tror jag men jag gick lite ibland och matte sa att jag var såååå duktig och jag gick så fint i koppel. Men ni anar inte vad mysigt det är i mattes väska, man kan sitta där och se allting så bra, luta huvudet på mattes hand och sova en stund när man blir trött, jag gillar verkligen den väskan!Det åkte sådana där bilar förbi också och jag mötte små människor, barn heter det visst, men såna har jag träffat tidigare men inte som åkte vagn som dom här, det såg mystiskt ut men var ok. Jag gillade stan, jag hoppas vi åker dit flera gånger men jag tror nog jag gillar landet där vi bor mer. Nu är vi hemma igen, man blir så trött av att vara i stan, jag var sååå trött när vi åkte hem, sov som en stock i bilen och somna om en stund till när vi kom hem. Men nu är jag pigg igen, är nog snart dags att ta ett av mina vanliga kvällsrace, busa lite med matte och husse, testa några leksaker och kanske försöka knycka mattes sko igen :-)
Ha det gott, nospussar från Elda och Elton, matte hälsar förstås.


Ps. Glömde säga att jag gillar min nya brorsa skarpt och han verkar gilla mig med (för det mesta). Ute så busar vi som bara den, det är kul. Jag gillar att busa i snön speciellt, matte hann precis ta kort innan jag tog ny fart igen! Matte säger att det är lättast att ta kort på mig när jag sover, jag är aldrig still tillräckligt länge eller annars vill jag leka med kameran. Men hon kan ju inte bara ta kort när jag sover, då ser ni ju aldrig mina vackra ögon.:-)

3 kommentarer:

  1. Nej men Elda, du är inte söt! Du är SÖTAST! <3 :)
    Kul att höra att du trivs så bra. Inte för att jag trodde att du skulle göra något annat heller - det verkar vara en trevlig "flock" som du fått - men det är alltid skönt att får det bekräftat. ;)
    Det där med att vara svår att fånga på bild annat än i sömnen, det där är ett släktdrag, för jag vet att såväl din mamma som morbror Bucks var exakt likadana. :D
    Ha en riktigt trevlig fortsättning på helgen! Massor av pussar från gudmor.

    SvaraRadera
  2. Tack för dagens trevliga besök!!!
    Lilla Elda är verkligen helt underbart sööööt!!! Som en liten ulltuss och Elton fostrade Röja på ett värdigt och bra vis, lite tillsägelse är precis vad lilla kaxiga Röja behöver!!

    (Jag har nosat upp din bloggoperatör) och skaffat egen blogg men tycker det är knepigt att få ordning på allt)

    SvaraRadera
  3. Tack för dagens trevliga besök!!!
    Lilla Elda är verkligen helt underbart sööööt!!! Som en liten ulltuss och Elton fostrade Röja på ett värdigt och bra vis, lite tillsägelse är precis vad lilla kaxiga Röja behöver!!

    lisashundblogg.blogspot.com/
    (Jag har nosat upp din bloggoperatör) och skaffat egen blogg men tycker det är knepigt att få ordning på allt)

    SvaraRadera