Livet med Elton och Elda, ett stort äventyr med så mycket lycka.

tisdag 23 mars 2010

Skruttväder men vad gör det....

Visst, det är ett riktigt skruttväder just nu, regnar gör det, plaskar runt fötterna och lera finns det men vad gör det? Det är världsliga ting, jag njuter av varje stund tillsammans med mina "ulltussar". Det är så roligt att följa Elda, det är nästan så att man ser hur hon både växer och utvecklas när man tittar på henne, så fort går det, nästan i alla fall. :-) Vi tränar lite med klickern varje dag och den förstår hon och kommer rusande så snart hon hör den(Jag använder den på Elton oxå). Det är kul att se hur fort saker fastnar fastän man är så liten.

Vad har du hittat "brorsan"? Jag följer dig "brorsan".

Elda är en cool tjej på många sätt, i helgen hade vi kalas för min "minsting", han fyllde 18 år!!(Det måste ju betyda att jag är jättegammal:-) Minstingen!) Vilket fall hade vi lite tårtkalas för släkten och där ingår även några småkillar (som jag är faster åt, riktiga gullungar) på 16 månader och drygt 2 år. Elda strosade runt på kalaset som om hon aldrig hade gjort annat. Busade lite, kollade vad smågrabbarna gjorde, sov en stund mitt i allt (under barnstolen faktiskt), hon var verkligen helt fantastisk och charmade naturligtvis alla men alla kom faktiskt ihåg Elton oxå så han behövde inte känna sig bortglömd, han har alltid varit populär i släkten,:-) mattes finaste kille.



Elda tröööött och finaste tjejen, blöt och tufsig.

3 kommentarer:

  1. Agnetha & Bucks23 mars 2010 kl. 21:13

    Härligt att höra att hon är så stadig i sociala situationer. Det är min tjej det! :D

    Pussa på henne ordentligt från mig. Och ge en till Elton också, tills jag kan få dela ut några själv. ;)

    Kram från oss.

    SvaraRadera
  2. Ser att hon redan förstått att det är under barnstolen som man ska befinna sig, smart tjej!

    SvaraRadera