Livet med Elton och Elda, ett stort äventyr med så mycket lycka.

söndag 1 augusti 2010

Utställning Södertälje BK

Så har vi varit på utställning igen, det var då ett fasligt rännande.....:-) Men man får passa på när det ligger någon bra, skapligt nära. Idag var vi i Södertälje på brukshund klubben och deras officiella utställning. Vi hade en toppendag med kanonväder även om det blev en väldigt lång dag, allt tog en väldig tid. Vår domare för dagen hetter Bo Wiberg om jag inte minns fel. Dagen slutade med ett HP och BIR valp och fin kritik som löd: Feminint huvud, ngt långt nosparti, bra öron, ögon. Korrekt bett. Bra hals och rygglinje. Välvinklad fram och bak. Utmärkta rörelser från sidan. Passande benstomme. Trevligt temperament. Det var väl inte så tokigt eller hur? Men så klart får domarna säga vad dom vill, Elda är världens bästa och vackraste Aussie om du frågar mig och jag är ju inget partisk alls! :-) I BIS finalen blev vi inte placerade men vad gör väl det, inte går det väl att jämföra min stjärna med en boxer, schäfer, rottweiler och allt vad det var. :-) Men boxervalpen som vann var väldigt fin. :-)

Det bästa med hela dagen är att Elda sköter sig så väldigt bra när man är på utställning. Lugn och trygg, sover lugnt i sin canvasbur när det är väntetid, låter sig lugnt hanteras av domaren och står uppställd lugnt och fint, inget pip eller skällande fastän det kan vara ett fasligt liv runt omkring och samtidigt glad och pigg, vilken tjej, jag är så stolt över henne, mattes fina älskade tjej.

Grattis även till kompisen Rani som även hon fick Hp och blev BIR valp idag, superkul men hon är ju superfin också. :-)

Väl hemma tog vi oss en skön skogspromenad Elton, Elda och jag så nu är vi alla trötta efter en lång händelserik dag.

Ps. Kompletterar nog med någon bild från vår dag senare. Jag hade ingen kamera med men då man har kompisar med kamera kan det ordna sig ändå :-) Blir istället en bild på min älskade Elda taget av Marie när vi var på besök där under semestern.

2 kommentarer:

  1. Jag är då inte ett dugg förvånad över framgångarna för världens vackraste lilla rödluva! :)

    Grattiskramar från mig och morbror blå.

    SvaraRadera
  2. Hittade inte din mailadress, annars hade jag skickat bilderna bums igårkväll, men NU har jag den:-) Elda var verkligen kanonfin och kanon duktig igår på utställningen!
    Kul med sökträningen i lördags, det gav mersmak, godahallon oxå;-)
    Kram
    Lisa & Röja

    SvaraRadera