Livet med Elton och Elda, ett stort äventyr med så mycket lycka.

fredag 13 augusti 2010

Härlig sommar

Vad det är härligt att det är sommar även om man nu börjar se att den trots allt går mot sitt slut. Det börjar bli mörkt om kvällarna och fuktigt i gräset men misströsta inte, än finns det chans till många fina sommardagar, fånga dagen gott folk, just den här dagen kommer aldrig igen.

Vet inte om jag har berättat att vi bor på en gård med skog och ängar runt oss (men det kanske man har förstått). Det är en gammal bondgård, boningshuset är min sambos föräldrahem och på en tomt på gården byggde vi vårt hus för några år sedan. På gården strax utanför vår tomt(nära!) finns det kor med kalvar som ser ut som björnungar, kalvarna är så sagolikt söta. Rasen är av Highland Cattle. Jag har funderat lite över hur Elda kommer att hantera dom, jag är ju inte så sugen på att hitta henne i hagen själv, dom har enormt stora horn och inte att lita på. Korna är sambons brors så dom är inte våra. Elda är helt klart intresserad av dom, stannar gärna och granskar dom, man riktigt ser hur hon studerar dom, jag gissar att vi här har en fortsättning följer.......Tjusiga eller hur? Van vid kor blir hon vilket fall!



Idag har vi inte tränat just nåt (okey, lite blir det alltid men inget längre träningspass) men leker gör vi ofta och jag ville så gärna testa vår nya träningsleksak "slitfåret", kompisen Rani hade en sån och det blev snabbt populär så det var bara att snabbt beställa en jag med. :-) Jag är hopplös vad jag shoppar "bra att ha" grejor till mina raringar :-( för naturligtvis köpte jag inte bara slitfåret....:-) Hon gillade den vilket fall, skarpt. Kvällen fick jag istälelt för hundträning lägga på installation av bredbandsmodem och router då blixten var lite elak på de förra vi hade, tidigare i veckan. Jag blev klar till slut efter lite trassel med kryptering mm men nu är jag nöjd och den nya routern är mycket snabbare så det trådlösa nätet är suveränt snabbt, perfekt.
Några bilder från veckan på mina raringar och imorgon väntar träning och bus med Rani och Ribe.


Vilken härligt underbar sommar det är och har varit, vår första sommar med min älskade rödluva, hur har jag kunnat vara utan dig? Elda och finaste lille "storebror".

1 kommentar:

  1. Hehe, "storebror" har blivit "lillebror" numera, ser jag. :D
    Åh, jag gillar Highland Cattle skarpt, men de kan vara rätt så griniga, har jag hört. Men såååå söta och kalvarna ska man bara inte prata om. <3 Men kanske Elda kan bli en riktigt bra vallhund, och hjälpa till med kritterna så småningom. Hon har ju i varje fall att brås på. ;)

    Ha det gott - kramar till er alla från gudmor och morbror blå.

    SvaraRadera