Livet med Elton och Elda, ett stort äventyr med så mycket lycka.

onsdag 11 augusti 2010

Elda 7 månader

Men vad tiden går fort, idag är Elda redan 7 månader och nästan fullvuxen, åtminstone till sin storlek. Var tvungen att titta på lite bilder från våren som gått för att minnas hur liten hon varit. Här kommer en liten bildkavalkad på Elda från då till nu. Min fina vackra tjej.


Elda 1 vecka och 2 veckor


4 veckor och 5 veckor


7 veckor och 10 veckor


16 veckor och 5 månader


6 månader

Och så dagens foton, Elda 7 månader. Grattis Elda och alla dina syskon på 7 månaders dagen, ska bli så kul att snart få träffa alla igen på valpträffen som vi snart ska på.



Min tossiga Aussie som älskar att springa, här hämtar hon leksaker jag spritt ut på gräsmattan.

Igår hade vi agility träning som vi brukar på tisdagar och det gick riktigt bra, jag var nöjd. Elton börjar få mer fart och verkar tycka det är kul. Gungan kör vi separat då jag inte släpper ned den än utan han får springa rakt upp på den bara med fart. Elda fick springa lite i tunnlar, träna gungan och lite handling övningar, även hon verkar tycka det är kul med agility hm, hon verkar gilla allt vi gör, bara att vi gör något är lyckan för henne :-), hon är för härlig och det är så himla kul att träna och vara tillsammans med henne. Jag har nog tänkt att köra agility med henne också vad det lider så därför tränar jag henne på hindren(inga hopp än) men det är lydnad och bruks som ligger före. Det blev även lite träning på några lydnadmoment,(inkallning, stå och svängar) det är perfekt med störningen från agilityplanen när dom stora hundarna kör och Elton har paus så jag varvar träningen mellan hundarna. Det funkar riktigt bra och båda blir jättetaggade när det är deras tur att jobba med något. Vi hade en bra träningskväll med underbart väder, det var en nöjd matte med nöjda och trötta hundar som sen kom hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar