Livet med Elton och Elda, ett stort äventyr med så mycket lycka.

söndag 8 augusti 2010

Träning på bruks

Vi har haft en bra vecka så här långt, vi har varit flitiga, haft flera bra träningspass med både Elda och Elton och det känns riktigt bra just nu. Elton och jag tränar gungan och jobbar med farten som för övrigt bara blir bättre och bättre. Det är så kul, jag har faktiskt anmält oss till två agilitytävlingar här i höst men jag kommer bara att köra hoppklassen som det ser ut nu, Elton är inte redo för gungan på tävling än men det kommer nog för det ser bra ut så här långt.

Med Elda har jag denna vecka haft fokus på stå och fått lite nya ideer för hur vi ska träna för att få det ännu bättre, position och kontakt i fritt följ framförallt då i vändningar, vi har även haft mycket lekträning men det har vi mest hela tiden. Hon är kul att leka med (utom när hon kommer väl nära mina fingrar!), hon vill alltid leka, lätt att få igång, fortsätter men slutar när man ber om det, hon är duktig. Vi har även tränat på att ha extern belöning som väntar bredvid. Dagens träningspass (eller igår var det nog förresten, såg just på klockan!)hade vi på bruks tillsammans med Röja, Rani, Ribe och Muffin förstås (med mattar). Vi körde en hund i taget och gick igenom innan vilket moment man ville träna, hur man tänkt det osv så hjälptes vi åt att hålla, leka, tipsa osv. Vi hade ett bra träningspass och alla var jätteduktiga, det var så kul.

Vi avslutade träningen med en skogspromenad och jag kom till insikt att Elda har hamnat i dåligt sällskap, hon måste skaffa sig nya vänner :-)dom här har dåligt inflytande, att ha ett gäng flattar som kompisar det innebär, springa i alla vattenpölar (det kan jag leva med), gärna bada i dom och ju kladdigare dom är, desto bättre. :-) Hmm, som hon såg ut när vi kom ut ifrån skogen, alla vita strumpor var borta, svarta ben, mage och långt upp på halsen, var det en dypöl tro? Ville hon vara svart som kompisarna tro? *skratt* Men kul hade hon och det förtjänade hon så duktig som hon var när vi tränade innan. Det var två trötta hundar vi hade under eftermiddagen, mattes duktiga raringar.

Som vanligt är jag dålig på att ta kort när vi tränar, ska försöka skärpa mig där så jag avslutar istället dagens inlägg med de sista bilderna från vår semester. På vägen hem blev det ett stopp i Kristinehamn och Picassokonstverket, fångat på bild med mina raringar.



3 kommentarer:

  1. Ja, vilket bra träningspass vi hade igår, alla var riktigt duktiga både mattar och vovvar!!!
    Ja, Elda har nog fått riktiga lort-grisar till kompisar, det är bara att vänja sig:-)
    Lisa, Röja & Muffin

    SvaraRadera
  2. Håller med om att det var ett jättebra träningspass! Självklart vill Elda vara svart som kompisarna :)!

    SvaraRadera
  3. Låter som ni hade det kanon, synd jag inte kunde vara med men det blir säkert fler tillfällen.
    Kramis

    SvaraRadera