Livet med Elton och Elda, ett stort äventyr med så mycket lycka.

fredag 30 april 2010

Fluffisar

Nyduschade och fina, vilka fluffisar det blev, speciellt Elda eftersom hon har en fluffigare päls, och jättemjuka blev dom också, eller egentligen ännu mjukare för Eldas päls är redan alldeles mjuk som en kaninpäls. Så fiiina blev dom! :-) Nu har årets krig startat och jag är laddad. Frontline är nu inhandlat till båda ulltussarna (Hur kan några små pipetter vara så dyra??? Men hjälper det är det värt varje krona!) och ska sättas på inom kort. Självklart är det, leta, leta, och leta igen som gäller ändå men förhoppningsvis får man lite hjälp av Frontline. Elda har redan hunnit haft flera fästingar på sig som jag fått plocka bort och haft ihjäl (ja, jag mördar dom faktiskt och det står jag för!) Dom är otäcka kryp, både människor och djur kan bli sjuka av dom så nej, här ska det krigas!


Elda fluff, söt va? Lägg märke till det nya halsbandet oxå!


Tillsammans delar vi pinnar, kompisar, för det mesta.......

Det har även inhandlats nytt foder här hemma, till Elda alltså. Det valpfoder hon har ätit hittills som vi köpte hos Eldas uppfödare börjar ta slut så i dagsläget är det blandning av nytt och gammalt som gäller och det fungerar bra så här långt och hon verkar gilla det. Generellt tycker jag att Elda äter mycket bättre nu än när hon var yngre. Idag äter hon nästan alltid upp allting direkt. Men jag har fått berättats för mig vilken "matälskare" mamma Lova är och var som unghund så är hon lik henne borde hon gilla mat. :-) Jaha, vad blev det nu för nytt foder till Elda, det skrev jag aldrig. Pro Plan valpfoder blev det och det utav två anledningar. Dagis har det fodret, ja inte valp då förstås, så det blir enkelt när hon i höst börjar där för dom äter nämligen lunch där. (Ja, mina hundar äter tre gånger om dagen, det funkar bra så det kommer även Elda få fortsätta göra) och anledning nummer två är att Elton äter Pro Plan, han verkar gilla det, må bra av det och han är även alltid superbra i magen (kan ju vara A-filens förtjänst oxå såklart) så då gör jag gärna ett försök på Elda också. Jag vet att det inte finns några garantier för att det även kommer att passa Elda men det är värt att testa och så här långt har det gått bra.

Så avslutar vi inlägget och firar Valborg med två fina bilder, vår fina tjej, Elda snart 16 veckor, och Elton, vår fina kille, fyra år nästa vecka. Ha en fin Valborg, tjing!



1 kommentar:

  1. Vad hon har vuxit! På sista bilden ser man verkligen hur långbent hon blivit. :-)

    SvaraRadera