Livet med Elton och Elda, ett stort äventyr med så mycket lycka.

onsdag 7 april 2010

Oj vad det händer saker

Men oj vad det händer saker ibland, nu har jag visst blivit något som hette vaccinerad! Ärligt talat vet jag inte vad det är, vi var och träffade några trevliga tjejer, dom pratade lite, lyssnade på mitt hjärta, jag fick några godisar sen var jag tydligen vaccinerad, kan det ha varit godiset? Dom tyckte vilket fall att jag var en sån fiiiin tjej, såklart att jag är det, det visste jag redan, matte säger det varje dag:-)

Det var inte slut med spännande saker, igår var vi på valpkurs, det var kul! Det var jäääätte måååånga valpar där, ja, ialla fall fler än två! Det var himla kul, så kul så att jag ibland hade svårt att vara tyst, jag ville leka, busa och hade väldigt svårt att vara still. Först tyckte jag det var lite läskigt, en del var stora och skällde lite, huj, då var det läskigt men det gick över. *stolt* Vi hade en jättesnäll kursledare, henne gillade jag, hon hade korv :-) Hon och jag visade de andra hur man skulle träna sitt, lätt som en plätt. Jag kan redan *stolt* sen tränade vi kontakt, det säger matte också att jag är jättebra på, vi har tränat det ganska mycket. Matte sa att jag skötte mig jättebra, visserligen sa hon att jag verkade ha "myror i brallorna", (undrar vad det betyder??) och att man inte får låta så mycket när man går kurs, man måste koncentrera sig (hmm, ännu ett konstigt ord) men det var ju så spännande med så många nya kompisar :-) Vi ska visst dit på söndag igen, jag tror att jag längtar lite faktiskt.....

Men nu höll jag ju på att glömma, häromdagen fick jag kusiner, ÅTTA stycken, det ni! *stolt* Vill ni kolla själva får ni besöka sidan http://www.arelidsaussie.se, dom är jättefina och en tjej är visst röd som jag, *stolt* vad spännande det är. Valparnas pappa heter Tarrak och han är min mamma Lovas bror då är man visst kusiner säger min matte.

Jag vill oxå ha pinnen.........vem är starkast?



Vi delar, den räcker åt båda :-) Finaste, finaste "syskon"

Nospussar från världens bästa Elda och brorsan Elton

1 kommentar:

  1. Duktig tjeja du är! Och jag kan tro att du gör matte stolt. :)
    Bucks fick också vara "förevisningsobjekt" när vi gick första kursen. Det var ingen valpkurs, utan vardagslydnad 1 (unghundar). Och det vore väl katten om jag inte hade hunnit lära honom något då, med tanke på att jag själv är instruktör... :P
    Så söta de är ihop, Elton och Elda. Härligt att de delar på grejer - det har ju inte riktigt varit fallet här, precis... ;)
    Och så de åtta tussarna hos Arelids; det blir en hård pärs för mig att åka och hälsa på dem. För det ska jag, om några veckor.

    Ha det gott - kram till er alla!

    SvaraRadera