Livet med Elton och Elda, ett stort äventyr med så mycket lycka.

onsdag 28 april 2010

11,2 kg "lätt"

Idag hade Eltons dagis lite jubileumskalas, det blev tårta när man kom dit *mums* och jag passade samtidigt på att väga Elda i butiken (tur det inte var jag som skulle vägas efter den tårtbiten :-) ) 11,2 kg *lätt* för Elda och 8,2 kg för Elton blev facit, ja som ni ser har "lillsyrran" nu växt om Elton med marginal både på vikten och höjden. Ja visst ja, jag köpte även ett nytt fint halsband till Elda, supersnyggt, ska försöka få med det på en bild framöver. Det är vilket fall grönt och är ekologiskt, bra va? Igår hade vi förresten agilityträning igen, i spöregn!!!, det var mindre kul och det gick sådär om det sen berodde på regnet eller något annat, det är svårt att avgöra. Elton brukar inte påverkas av regn men det var inte så kul tyckte jag när regnet rann ned efter ryggen på mig! *brrr* Även Elda var med och hon verkade inte bekommas av regnet, hon fick springa lite i tunneln efter Elton, det verkade hon tycka va kul men några korta, korta fotgåenden och ett par inkallningar hann vi med oxå i regnet mellan Eltons agility pass och det gick kanon.

Det var kanon väder under gårdagen, sommarvärme nästan, så hundarna var ute stora delar av dagen, dom njöt av att bara ligga i gräset och mysa och gick ut och in för att kolla vad jag gjorde när jag satt vid datorn och jobbade, mattes raringar. :-) Men sommar har en stor nackdel, fästingar!! Jag har idag hittat två på Elda men ingen på Elton än, sådana små odjur, undrar varför dom måste finnas? Nu börjar det bli dags att bestämma sig för vad vi kan göra för att hålla dom borta från mina raringar, halsband känns inte som ett alternativ, inte ens på Elton med en "tuggig" valp i närheten. Har ni några tips? Vad har ni haft på er valp? Vad passar en Aussie? Nej, dags att avrunda, det är nu dags att gå ut på den sista kvällskissningen för ulltussarna, ha det gott.

Ps. Måste väl kommentera bilden oxå, bilden är från i fredags när vi hade lektion för Niina Svartberg och det är Erika(kompis) som har tagit det galna kortet när Elda tar ett skutt rakt upp i luften, busloppan! Visst är det en kul och härlig bild på en härlig tjej, Elda alltså! :-)

1 kommentar:

  1. Ojoj, väger hon redan 3 kilo mer än Elton. Vad spännande med ett nytt halsband, ska bli kul att se (lägg upp bild snart). Kram

    SvaraRadera