Livet med Elton och Elda, ett stort äventyr med så mycket lycka.

fredag 16 april 2010

Spår och längtan till sommaren

Dagen började med kyla och stora snöflingor men nu är det strålande sol och snön smälte bort direkt, skönt! Idag är vi hemma och under förmiddagen fick Elda och Elton gå var sitt litet spår, jag hade lagt en kul leksak vid slutet som vi lekte med när vi kom fram och det tog inte lång tid. Båda gick ganska bra, spåren var korta och man ser att nu börjar Elda ha förstått vad det handlar om, hon har så bråttom och blir då inte så noggrann men hon älskar det, det är inte svårt att se. Mattes duktiga tjej. Nu har vi varit inne och ätit, vilat så nu vill vi ut i solen igen! Nu blir det lite bus på tomten eller rättare sagt dom får busa, jag måste nog städa bilen! Hinner jag blir det kanske lite agility med Elton annars får det bli imorgon.

För att ni ska längta till sommaren ändå mer (för det gör jag) kommer här några bilder från i somras när vi paddlade i Mälaren,
när Elton tittar upp på husse när han klättrar,

och sist men inte minst när Elton simmar med vattenapporten, duktig kille.

Åhh, nu längtar jag mer...sommar...
Ha det gott i vårvärmen och ta några djupa andetag när ni ser askmolnen dra förbi :-)

1 kommentar:

  1. Va, snö??!!! Hujeda.. :o Det har vi i varje fall klarat oss ifrån. Här har solen behagat lysa på oss rätt länge nu. Visserligen har det blåst en iskall nordan, men i lä och i solen har det varit riktigt skönt.
    Duktig tjej i spåret! Och det där med bråttom känner jag igen. ;) Bucks var hemsk! Men förfärligt duktig ändå. Jag fick ner tempot på honom med hjälp av nomesele. Kanske kan vara värt att testa (jag kan ta med hans lilla till lägret, som han hade som valp, som kan du låna den och testa för att se om det gör någon skillnad, om du vill alltså). Hennes mamma hörde också till kategorin bråttomspårare, om jag inte minns alldeles fel, men även hon gick ner i tempo efter ett tag (tror att det var med hjälp av nome även på henne).

    Ja, nog längtar man till sommaren alltid. Inte minst när man ser de goa bilderna på Elton. :)

    Ha det gott och ha en trevlig helg. Kramar till er alla.

    SvaraRadera