Livet med Elton och Elda, ett stort äventyr med så mycket lycka.

lördag 24 april 2010

Veckan som gått

Man är ingen van bloggare det märks, jag glömmer lite bort att dagarna går och jag har inte skrivit något på flera dagar. Men det är lätt att avhjälpa, jag tar allt jag vill berätta på en och samma gång, det var väl fiffigt va? Vi har varit på agilityträning i veckan, ja, Elton och jag tränade. Elda tränade på att vara med, titta på och hålla sig lugn när man inte jobbar. Ja visst ja, hon fick ju faktiskt gå lite i tunneln, annars varvade jag Eltons pass med lite annat skoj med Elda. Det var ett kul träningspass, Elton gick riktigt bra, i slalomet går han som en klocka, det var så kul att se honom, han tyckte det var så roligt, mattes fina kille. *stolt* Det blir ny träning på tisdag, vi är ett kul gäng som tränar en gång i veckan tillsammans, det är superkul. Elda skötte sig kanon, såklart kom det lite pip och skall när hon inte fick springa med oss bland hindren men i det stora hela gick det kanon, mattes duktiga tjej.

Igår var det dags för kursdag med Niina Svartberg. Tidig morgon styrde vi, jag och två kompisar med våra hundar, bilen till ett ställe en bit från Uppsala där Niina håller till för att få lite coaching i just det jag vill ha hjälp med eller träna på. Det var verkligen en kanondag. Vi hade strålande solsken nästan hela dagen(det var snöoväder dagen innan!!!), vi var ett trevligt gäng med olika hundar i varierande ålder och alla fick sina "egna" stunder med Niina. Jag fick lite att tänka på, både tips, "att tänka på" och coaching på just det vi arbetar med idag (i vår valpträning och lek) och för framtiden förstås. Vi ställde alla en massa frågor, och man ansträngde sig för att försöka komma ihåg precis allt hon sa till alla för att kunna "plocka fram det" en dag ifall man skulle behöva det. Det var en suverän dag som gav mersmak och otrolig inspiration. Vill ni läsa lite mer om dagen och se lite foton (för jag tog inga kort alls) så besök våra kompisars (Lisa och Röja) blogg för dom var också med, där finns även ett kort på Elda om ni är nyfikna. http://lisashundblogg.weebly.com/ När vi styrde kosan hem igen halv sex på kvällen var det ett trött gäng, både två och fyrbenta men jag tror att alla var nöjda med en toppendag i solskenet, vi gör om det i höst igen. :-)

Idag har vi haft städdag på vår hundklubb, en lugn dag för hundarna med vilodag från träning men det kan vara nog så jobbigt ändå för på klubben, där finns ju alla kompisarna, så lite busande blev det för hundarna när matte krattade planen, vi var ju inte ensamma där precis. Men det var en härlig dag trots jobb med att städa lokalen och kratta på plan (som var mina arbetsuppgifter för dagen). Vi hade fint väder, trevligt sällskap, gott fika som alltid och vi avslutade dagen med att grilla lite korv i solskenet, trötta men nöjda med att det nu var så fint på klubben. Imorgon är det dags för valpkurs igen, det ser vi fram emot, det är kul, hoppas vi får lika fint väder som idag. :-) Lite bilder på Elda som njuter i solskenet, ha det gott.



PS. Glömde berätta, jag vägde Elda i torsdags, hon vägde nu vid drygt 14 veckor, 10,7 kg, mattes stora tjej, hon liknar en gazell eller nåt med sina långa ben :-)

3 kommentarer:

  1. Ja, visst var det en toppendag!! Det kommer ta tid att smälta all information:-)
    Jag har flera bilder från kursen , mailar dem till dig om du vill använda något är det helt ok!

    SvaraRadera
  2. Åh, vad härligt ni haft det!
    Duktig Elton - jag hoppas få se lite av "räserråttan" på lägret. :D
    Och Elda blir bara finare och finare - och dessutom duktig! Jag hoppas verkligen att Nina Svartberg insåg vilken pärla hon är. ;)

    Ha det gott - kramar från mig och morbror blå.

    SvaraRadera
  3. Lång näsa och långa ben ;)

    SvaraRadera