Livet med Elton och Elda, ett stort äventyr med så mycket lycka.

söndag 18 april 2010

Valpkurs igen

Då har det varit kurs igen, det är kul att gå valpkurs och träffa alla söta valpar. Elda är helt klart yngst, flera är ganska mycket äldre men blandningen i storlek är stor. Eldas kompisar är allt från en mastiff tjej till ett par nätta bordertjejer, det är kul. Det gick bra på kursen, får väl erkänna att momenten är tränade sedan tidigare så vi var redan på god väg med momenten. Vi repeterade (och visade) att vi hade tränat på att komma in och sitta fint bredvid mig, hon behöver fortfarande lite hjälper för momentet (fingret visar vägen) men vändningen sker nästan i luften, mattes duktiga tjej *stolt*. Hon ger mig ofta det beteendet när man står och gör något annat. "Nya" moment denna gång var "omvänt lockande", har vi tränat tidigare så det kunde hon och att leka med en leksak, ta bort den och starta leken igen direkt när hon sitter ned och är lugn, även det tog hon direkt, inte så konstigt kanske då vi har "tränat lek" sen hon kom till oss, hon fattade direkt att det inte hjälper att "tjata" och hetsa efter leksaken om man vill leka mer. På kortet leker Elda med lekapporten hemma, hon var så söt så jag var tvungen att fånga det på bild.

Efter kursen tränade jag lite lydnad med Elton och han gick som en klocka, det var så roligt, han var så duktig och framförallt attityden var kanon. Det var nästan så att jag funderade på om jag inte skulle starta honom ändå fastän jag beslutat att inte göra det, hmm, jag ska nog fundera på det. Elda vilade i bilen när Elton och jag tränade, även hon skötte sig perfekt, la sig och sov i sin bur. Jag "smög" fram och tittade på henne ibland men hon sussade så skönt, lilla gumman, det är jobbigt att gå kurs men det är skönt att hon verkar trivas i bilburen. Nu är det sova som gäller, ha det gott tills vi hörs igen.

Ps. Ni har väl inte missat att kolla länken i mitt tidigare inlägg när Elda träffar Baloo? Det finns flera jättefina bilder på Elda och något på Elton, som ni inte får missa.

2 kommentarer:

  1. Hej Elda!
    Kul att följa dig i vardagen..
    Hälsningar
    Pappa Castor

    SvaraRadera
  2. Ja det är jättejobbigt att gå på kurs, fast sååå roligt också, värt att sova lite extra efteråt. Va duktiga ni redan blivit trots den ringa åldern (ja på Elda alltså hihihi), hoppas vi kan ses nån gång o kanske träna tillsammans. Kramis

    SvaraRadera