Livet med Elton och Elda, ett stort äventyr med så mycket lycka.

onsdag 29 juni 2011

LP2

Så var det klart, åtminstone i LK2 för Eldas del då vi ikväll tog vårt sista första pris i LK2 och därmed har vårt LP2, alla tre tävlingarna är gjorda i juni och vi hade två första placeringar och en andra placering, det var den vi gjorde idag. Kvällens tävling var i Södertälje på brukshundklubben. Naturligtvis var det en av dom varmare dagarna så det var varmt även om det var kväll. Även denna gång fick vi starta sist, det har vi gjort på alla de tre senaste tävlingarna, märkligt men det kanske för med sig tur :-)
 
Det började ju bra, eller inte, Elda och en hund till fick sin platsliggning i solen, de andra låg i skuggan, hmm, rättvist nej men livet är inte alltid rättvist :-) på platsliggningen fick vi en 8!!!! Med kommentaren kryper!!!! Det har hon aldrig någonsin gjort, inte ens ens tendens hon låg väldigt långt bort från domaren, jag undrar fortfarande vad det var han såg, märkligt, önskar att jag hade haft det på film. Till slut var det då min tur, känslan var sådär efter platsliggningen men lyckades skaka av mig det och vi gjorde ett av de bättre fria följet som vi gjort på tävling, poäng 8,5, bra fokus hela tiden, något segt sättande och tryckte lite i en vänstersväng drog ned poängen, känslan var bra. Sen kom läggandet, döm om min förvåning när jag vänder mig om och hon sitter!!!! Jag undrar om det någonsin har hänt, något måste jag ha gjort annorlunda, lilla gumman, alltså en 0:a. Nästa moment inkallning med ställande, så himla bra, en 10:a, jag är stum, förvånad igen, var det inte det här momentet som är vårt svagaste, tydligen inte:-) Sen var det rutan, perfekt, en 10, hennes paradgren just nu. Vi har fått en 10 på det på varje tävling. Apporteringen nästa, matte klantar sig och kastar apporten nästan på domaren, hmm, var det snällt? Nej och det innebar att den inte kom så långt och det ger lätt sämre tempo in, betyg en 8. Hoppet blev en 9, en snabb nosning på en sågspånsfläck på andra sidan drog ned poäng, annars perfekt. Fjärren blev 8,5, fick säga ett av kommandona två ggr, hon blev tveksam på vad jag sa, annars bra. Helhetsintryck en 10:a och vi fick beröm när vi gick av plan så jag antar att det såg bra ut också och det slutade på 168,5 p då vi tappade poäng med nollan. Min fina tjej, det räckte ändå hela vägen till ännu ett första pris så nu får man tilltalas LP1 LP2 Chess Player La Bohéme, inte 18 månader än, behöver jag säga att jag är jättestolt över min fina tjej, faktiskt den bästa:-)
 

2 kommentarer:

  1. Agnetha o Bucks30 juni 2011 kl. 01:20

    GRATTIS!!!

    Ni är så himla duktiga och både gudmor och morbror är såååå stolta över "sin" rödnäsa.

    Kram på er!

    SvaraRadera
  2. Härliga Elda!!! Bra jobbat i värmen, nu får nu vila lite under semester så förväntar vi oss ett LPIII i sep :)

    //Helena

    SvaraRadera