Livet med Elton och Elda, ett stort äventyr med så mycket lycka.

måndag 20 juni 2011

Tävling igen lk2

Nu var det ett tag sen igen, att tiden rinner iväg så fort. I torsdags kväll tävlade vi igen, min hemmaklubb EHDK arrangerade lydnadstävlingar så självklart ville jag starta där om vi var i fas och det var vi :-) Vi var endast sex stycken i klassen och jag fick naturligtvis startnummer sex! Det blev en sen tävling, nästan natt då vi startade 21.30. Jag tror inte att den sena timmen påverkade henne däremot tror jag vi tappade lite i koncentration och fokusering med en sån lång väntan då vi var där rätt långt i förväg. Vi slutade vilket fall på 174,5 p och vann klassen så då ska man väl vara nöjd och det är jag men det är ingen tvekan om att det här är den sämsta tävlingen i lk2 som vi har gjort. Det som är positivt är att hon håller ihop bra och de moment som jag varit lite rädd för då dom strulat, går jättebra. Tio på både rutan och fjärren är jag väldigt nöjd med men mindre nöjd med onödigt poängbortfall på apporten (Elda studerade prislappen innan hon kom med den!) och fritt följ där hon tappade lite i svängar och inte satt sig vid en halt, märkligt men brukar hända när hon får koncentrationstapp.

Nu har vi vilket fall ett första pris i två tävlingar, det känns super, ett kvar till ett LP2 som jag hoppas vi snart kan få till :-) massor av grattis även till träningskompisarna Erika och Rani som debuterade på samma tävling och tog ett första pris, kul, nu är ni "ikapp", vi är båda i tvåan :-) superskoj. Bilder från tävlingen kan ni hitta på vår klubbande, se länk nedan. På andra bilden på översta raden kan man även se oss med våra fina pris :-)
http://www.ehdk.se/0e800c120b254f458853dc5377294bc7.html

1 kommentar:

  1. Agnetha & Bucks21 juni 2011 kl. 10:25

    Ni är så himla duktiga! Det värmer skönt i gudmorshjärtat. :)
    Tack för trevlgt sällskap i helgen också. Synd bara att jag missade SAMTLIGA tillfällen till platsliggning. :( I lördags var det p g a migrän, i söndags för att jag inte visste...
    Ja ja, så är det. Men vi lär överleva ändå. ;)

    Ha det gott och hoppas vi ses låååångt före nästa kennelläger. :)

    Kramar från mig och den numera väldigt snälle Morbror Blå. :)

    SvaraRadera