Livet med Elton och Elda, ett stort äventyr med så mycket lycka.

torsdag 9 juni 2011

Hur gick det till?

Som jag redan har skrivit om på Facebook och det verkar ju dom flesta ha så gick det vägen på Flens Brukshundklubb igår kväll, 183 p och klassvinst får man väl säga var bra, jag är vilket fall super nöjd, det blev lite revansch, min fina, jag visste att vi klarar det :-) Vi har under maj även varit på två utställningar, en i Katrineholm då vi fick bedömningen good, det var väl så där, domaren tyckte hon skulle växa till sig lite, ja eller hur!!!! Vad trodde han att hon var för ras? Men några veckor senare besökte vi en SKK utställning i Norrköping, träffade en Irländsk domare som tyckte Very Good, tror ni hon hade växt till sig under veckorna som gått? Tror inte jag :-) Det var vilket fall kul även om det tog fort slut på båda dessa utställningar då Aussie bedömdes först så vi har väl varit klara sådär 09.15 :-)Några fina bilder från Katrineholm på den finaste, i alla fall om man frågar mig, partisk? Nej inte alls :-) förresten kan ni förklara det här? Går man in och läser på SKK hunddata så har ingen utav utställningarna kommit in, inte MH´t från början på maj och inte tävlingen från förra veckan MEN tävlingen från igår har kommit in, förklara den om ni kan, en sak måste man ju bara säga, Flens Bk är rekordsnabba eller har en insider på SKK :-)Lite bildbevis!
Jag har tidigare berättat om Eltons skada efter att han blev attackerad så jag kanske borde säga något om hur det är nu. Alla såren är mer eller mindre läkta, ett har fortfarande skorpa, de andra håller på och torkar ihop. Han är numera sig själv, inte låg och konstig och jag har inte sett några större reaktioner mot andra hundar så jag tror att det trots allt gick bra, även om det har satt spår hos oss alla. Finaste lillkillen fotad ute på klättertur........ .......och finaste tjejen som vilar på samma klättertur, som numera är en klass 2 hund eller egentligen klass 3 för där får vi tävla nu, om vi vill :-), har nog inte riktigt fattat det än, nyp mig :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar