Livet med Elton och Elda, ett stort äventyr med så mycket lycka.

lördag 4 juni 2011

Länge sedan

Oj vad tiden går fort, det var länge sedan jag skrev här, det mesta uppdateras på Facebook istället :-( trist kanske men det tar lite tid att uppdatera på två ställen! Sen sist har det hänt en massa saker bl.a. Blev ju Elton attackerad av en rottweiler när dom var ute och gick:-( en otäck upplevelse som vi nu ser slutet på. Eltons sår börjar se fina ut, endast det som var riktigt djupt är ännu inte helt läkt men ser fint ut och han börjar även vara mer "sig själv" och det känns bra, vår fina lillkille :-)

I onsdags gjorde Elda och jag debut i lk2 och det gick nästan, om inte om hade varit :-). Vi fick mycket fina poäng, speciellt på rutan och fjärren som har trasslat tidigare. Det som var avgörande för att vi inte fick ett första pris var hoppet som vi nollade, något som aldrig har hänt på träning ens men jag "tappade" henne lite och märkte det inte så hon låste på en korg som stod bredvid hoppet och uppfattade inte mitt kommando, shit happens :-) Vi hade kunnat klara ett första pris ändå utan hoppet men vi vart hårt bedömda på inkallning med ställande och med ett dåligt poäng och en nolla då ledde det bara till 157 p, snopet men vi kommer igen. Vi går ifrån den här tävlingen med flera viktiga lärdomar men framförallt, lärdomen om att vi klarar ett helt program, hon håller ihop, har kvar motivation och känslan var sååå bra, den är värd mycket. Vi kommer igen och det är snart :-)

2 kommentarer:

  1. Klart ni gör! Och ni kommer inte bara igen, utan ni kommer vidare - lååååångt vidare. ;)

    Snart ses vi igen (väl?). Det ska bli jättekul!!

    Ha det gott och pussa på röd och liten från mig.

    Kram
    Gudmor

    SvaraRadera
  2. Usch stackars Elton.. Jag bli galen på folk som inte har kontroll på sina hundar, kan tänka mig att detta var en sådan situation då en objuden rottis kommer. Min skräck är just att det är en rottis pga av deras storlek.

    Grattis till ditt och Eldas resultat..

    //Carro med Basta

    SvaraRadera