Livet med Elton och Elda, ett stort äventyr med så mycket lycka.

söndag 20 mars 2011

Skott och gullungen

Även om snön var deppig att få, får man säga att helgen har varit underbar. Vi har haft det skönt, inga måsten, besök av några av barnen igår och fasters gullunge idag. Jag blir varm i hjärtat av att se honom tillsammans med Elda, hon gillar honom och går efter honom, pussar honom i öronen och ligger vid honom och tittar på honom när han leker med bilar eller nåt. Hon studerar hans lek noga och man ser bara ett nyfiket intresse, ingen rädsla. Mina fina, det värmer ens hjärta och jag kan sitta och titta på dem hur länge som helst. <3

Idag stod det även skotträning på schemat, en kompis till oss som jagar hade lovat att komma och träna lite med oss. Det har ju varit lite dåligt med skott under vintern så jag tyckte det började bli dags. Ja, inte behövde jag fundera på det mer vilket fall, när första skottet kom, släppte hon kampen och verkade fundera på vad det var som lät men hon återupptog leken direkt på min invit, bra tjejen. Resten av skotten brydde hon sig inte ens om att kolla vad det var utan kampade bara vidare. Hon fick även ligga ned vid ett par av skotten, då kunde man se öronen röra sig något för att lyssna på vad det var, ingen annan reaktion. Vi har ju gjort det här förut så jag är ju inte förvånad men man kan ju aldrig veta och man vill ju ha det ständigt uppdaterat.

Eftermiddagen spenderades vid Mälaren, det blev en härlig promenad, husse, jag och hundarna vid Mälaren men även på då vägen tillbaka blev över isen, tur den var jättetjock men vi gick längs standkanten för lite feg var jag faktiskt........:-( Lite klättring hann vi även med innan vi åkte hem, husse och jag alltså, för då var hundarna utslagna och lyfte knappt blicken ens när vi försvann uppåt väggarna. En härlig helg, nu laddar vi inför en ny vecka med nya utmaningar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar