Livet med Elton och Elda, ett stort äventyr med så mycket lycka.

onsdag 23 mars 2011

Mycket blir det

Ja, vi tränar och leker mycket, nästan jämt, för er som undrar, en del undrar det har jag förstått :-) Jag älskar det, Elda älskar det och vi har så grymt kul tillsammans så varför skulle vi inte? Det tråkiga är att man hinner ju inte hur mycket som helst, och det är så mycket man vill göra tillsammans. :-) Just nu är det mycket lydnad och då lk 2 moment men vi filar såklart på Lk1 moment fortfarande också eftersom vi inte är klara där än! Samtidigt siktar vi på appellen som jag vill starta också snart, men vi måste få till framförgående bättre först, vi har inte kommit så långt där än, även budföringen som hon gillar skarpt måste tränas med mer okänt folk, hur lätt är det? Och mer spår vill vi göra.......Jag tränar ju agility med Elton så självklart har Elda åkt med på en sväng där med och det är också kul, ja ni hör ju själva? Hur ska man hinna? Men å andra sidan, vi har förhoppningsvis många år på oss, allt måste ju inte ske nu! :-) Men det är ju så kul!
Ja, idag blev det vilket fall lite träning hemma på gräset, i dagsljus fastän det var kväll, visst lät det fantastiskt? Det var kul, hon var fantastisk, taggad till max (nästan så att hon vill låta i början, aj, aj, här får vi passa oss) hon hade en härlig attityd och det gick kanon, jag var jättenöjd och såååå lycklig, min fina skatt, vad jag älskar den här hunden :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar