Livet med Elton och Elda, ett stort äventyr med så mycket lycka.

lördag 12 mars 2011

Positiva nyheter och agilitytävling

Det har varit en bra vecka även om den gått i väntans och nervositetens tider. Veckan startade med röntgen av Eldas höfter och armbågar och det togs även ett antikroppstest för rabies då det nu hade gått drygt 120 dagar sedan sista vaccinationen. Vi tittade på plåtarna tillsammans jag och veterinären och såvitt vi kunde se såg arbågarna jättefina ut (jag fick se andra plåtar som var bra och dåliga så att visste hur det skulle se ut vid antingen eller). Sen tittade vi på höfterna, nu blev jag lite nervös, fick en dålig känsla (inbillning!) veterinären visade på vart man tittar och sa att nu håller vi tummarna, dom som läser av är hårda så man kan aldrig veta! nu startade min livliga fantasi! Usch vilken jobbig och orolig väntan, fånigt egentligen men först och främst är man orolig för sin hund som man vill ska må bra och i andra hand tycker jag det är trist för min uppfödare med sämre resultat. Resultat damp vilket fall ned i slutet på veckan, HD:B ED:UA är nu Eldas officiella resultat, vilken lättnad, allt var bra, jag hade "målat fan på väggen" i onödan men det gör jag så gärna nu när det inte var så:-) Såklart att hon hade B som mamma sin, hon är ju lik henne i en massa annat så självklart, det borde jag ha förstått :-) Att armbågarna var fina var även det en lättnad, det var ju i en av dom som man var in och tog prov i somras när Elda var sjuk. Nu är det här avklarat vilket fall, nu kör vi *skratt*

Några timmar efter jag fick beskedet om höfterna kom nästa positiva besked, Elda har tillräckligt med antikroppar av rabies, nu kan även hon få ett hundpass!! Och nej, vi ska inte ut och resa med hundarna just nu men Elton har hundpass och jag vill gärna ha dom med mig om det blir aktuellt med en resa som det fungerar.

Så kommer vi då till dagens äventyr, agilitytävling för Elton i Linköping, en eftermiddag/kvällstävling. Jag är supernöjd efter dagens äventyr, Elton skötte sig kanon och var så duktig. Jag tabbade mig lite i början på agilityloppet, höll på att springa fel men kom som tur på det i sista stund :-). Elton gick riktigt bra, tog gungan även om det är väääldigt sakta men han går det är jag så tacksam för, det går ändå framåt. Hopploppet var ett kanonlopp, då gjorde även jag allt rätt. Men vad blev då resultateti dag? Agilityloppet slutade vi som 13:e med tidsfel och i hopploppet blev vi 7:a, 0 fel men det räckte inte till en pinne, det delades bara ut till de fem första men vad gör väl det? Elton var taggad, glad och vi hade kul, det var det viktigaste :-) Nu dröjer det ett tag tills nästa agilitytävling.

Ps, jag hade tyvärr inga bilder från dagens äventyr.

1 kommentar: