Livet med Elton och Elda, ett stort äventyr med så mycket lycka.

söndag 13 mars 2011

Prisrosett och träning

Nu har jag även tagit kort på fina Elton med sin fina rosett från gårdagens agilitytävling och 7:e platsen. Visst är han fina min lilla skatt med sin vackra lila rosett?

Det blev ett litet träningspass idag innan vi kalasade (och firade min 19-åriga sons födelsedag med släkten lite i förskott). Husse och jag körde lite budföring, jag är riktigt nöjd, det börjar gå riktigt bra. Hon har bra fart och verkar tycka det är superkul, vi har nu även lagt till ingångarna, mattes duktiga tjej, så duktig. I övrigt filade vi lite på momenten från Lk1 med fokus på finlir men vi länkar några moment också varje gång, det finns ju alltid risk att man belönar lite för mycket. Det blev även lite träning på rutan och fjärren för Lk2 ute(vi har mest tränat fjärren inne), det börjar se riktigt bra ut, tekniken ser bra ut så nu jobbar vi med avståndet och tempo. Avslutade med lite kort på min vackra tjej, min fantastiska hund, vad det här är roligt, jag njuter av varje sekund tillsammans med mina finaste :-)
Elda letar boll(och har nu hittat den) i skogsbacken bakom huset, kortet är taget samtidigt som kortet nedan där Elda springer i snön med bollen ÄVEN om det ser ut som om det är taget vid olika årstider! Observera Elton bakom Elda som man bara ser svansen på! *ler* Min vackra tjej står fint med "stolt" svans! *ler*
Finaste vackra rödluvan, Eldisen, observera den söta tungan när hon lipar åt matte!

1 kommentar:

  1. Så fin Elton är med sin rosett! Elda är såklart också fin! Speciellt när hon lipar ;)

    SvaraRadera