Livet med Elton och Elda, ett stort äventyr med så mycket lycka.

lördag 19 mars 2011

Härlig ledig lördag

Idag var det en sån där underbar dag då man är ledig, inga måsten, en härlig sol och man kan bara göra vad man vill och bara ha det gott, såååå mysigt. Dagen startade vi med hundarna på en lång promenad i solskenet, även om det bet lite i kinderna, det var någon minusgrad fortfarande så var det skönt. Efter frukosten funderade jag lite på vad och hur vi skulle träna idag, ville kunna vara ute i solen men det var fortfarande ganska mycket snö, det begränsaren en lite tycker jag. Vi jobbar på lite av av varje just nu. Vi nöter på med fjärren, sitt-ligg börjar gå riktigt bra, det som har varit svårt är att klara det på långt avstånd men även det börjar släppa nu, det gillas:-) Vi jobbar även med tekniken för fjärret stå-ligg men där är vi bara i början än och arbetar med att få tekniken helt rätt innan jag flyttar mig bakåt. Så kunde jag inte hålla mig längre, solen och takdroppet väntade och nu var det rutan och uppletande som var planen. Rutan började bra, fick ett litet släpp där jag började fundera på vad som stod på men efter en paus var vi tillbaka igen, duktiga tjejen. Jag hade redan förberett ett uppletande och trampat en ruta som var preppad med ett par saker, nya för Elda, nu trasslade det till sig! Hon for ut efter den första saken, hittar den, stormar in och jag skickar henne igen, hon hittar sak nummer två och undrar, vad är det här? Den pep och var av gummi och hon gillade den väl mycket så den får aldrig vara med mer, det är ett som är säkert! Vi avslutade passet med lite budföring med husse, det här är så roligt :-) hon går fint och verkar gilla det skarpt. Hela momentet sitter inte riktigt som helhet men vi är snart där, det börjar se riktigt bra ut.

Jag har förresten fått bilderna från Eldas röntgen. Den är i något för mig okänt program så jag kunde inte spara den som en bild men så att även ni ska få se Eldas fina höfter så fotade(därför blir det lite spegling i bilden oxå) jag bilden, så här kommer den.
Det blev faktiskt lite tränat på eftermiddagen också när vi var ute med hundarna (några av barnen var här så även Albin var här). Mest svängar och lite fritt följ, länkade några av momenten från lk 1 oxå, kändes bra. Här kommer några härliga bilder från vår eftermiddag ute. Det blev även lite kampande med andra människor som hon inte är van att kampa med och det går bra, hon bara fortsätter ryta som en tiger, mattes duktiga tjej! *stolt*
Våra raringar samlade på en och samma bild, fina eller hur? Albin till vänster, Elda i mitten och Elton till höger.
Finaste Albin, svart som natten i allt det vita. Finaste tjejen, det är lycka att få ha ynnesten att vara dig nära och ha så kul tillsammans med dig, älskar det här min fina skatt. Älskar er så båda mina ulltussar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar