Livet med Elton och Elda, ett stort äventyr med så mycket lycka.

lördag 1 januari 2011

Kärlek

Så var det då ett nytt år, efter en lugn och skön nyårsafton hemma utan raketer (men visst hörde vi att det smällde även ute i skogen, hundarna verkade mest fundera på om det var någon som bankade på hela tiden och tittade vid dörren). Målen är satta och jag har satt dom högt, det vet jag och jag kommer inte att ta dom här, dom är mina men om ni är intresserade kommer ni att veta om vi nådde dom! *ler* På många bloggar kan man läsa om året som gått, hur blev 2010, vad hände då? Mitt 2010 kan sammanfattas med fyra stora bokstäver ELDA. Elva dagar in på 2010 anlände hon och även om jag just då inte visste att det var just hon som skulle bli min minns jag för alltid den dagen, ett telefonsamtal som sa, nu är dom här, jag har en liten valp till dig här! Vilken känsla, vilken lycka, efter en väntan som känns som en evighet, min fina tjej var här. Fem veckor senare fick jag äntligen möta henne (på alla hjärtansdag <3)och sen den dagen visste jag att det var just hon som skulle bli min. Tre veckor senare flyttade hon sen hem till oss men in i mitt hjärta flyttade hon in från första dagen, älskade älskade rödluvan. <3 Sen den dagen hon kom in vår flock har det varit ett äventyr och vi har redan haft så mycket roligt ihop. Smärtan jag upplevde på försommaren när hon blev sjuk och vi inte visste om vi skulle få ha henne kvar hoppas jag att jag någonsin slipper uppleva igen på länge, länge, helst aldrig. Men nu är vi här, min stjärna är snart ett år och det är nu det verkliga äventyret börjar, du och jag Elda, nu och för alltid, det finns ingen som du <3 <3 <3. Hon kan göra en galen med sina hyss, visst har hon vadd i öronen ibland, studsar som en känguru, tycker att koppel bara är något som hindrar en, pussar en i öronen och är, aaaaallldeles underbar, 2011 here we comes.......

Matte jag kommer.........


Vackraste rödluvan i sin älskade snö.


PS Det nya året firade vi in med ett besök hos grabben Baloo som är jämngammal med Elda, efter massor av bus i snön ligger hon nu och sover, ganska nöjd efter en rolig dag, Elda gillar Baloo och han gillar henne, man blir varm i hjärtat av se dom leka, det är också kärlek.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar