Livet med Elton och Elda, ett stort äventyr med så mycket lycka.

söndag 30 januari 2011

Härlig dag

Vilken härlig helg det har varit, skönt väder och inga måsten, det behövde jag efter en vecka då jag varit i London på tjänsteresa flera dagar. Det har tagit några dagar att smälta förra helgen och jag har funderat en del över satsa på LP1 kontra start i 2:an, jag hade planen klar innan men jag tog mig en ny funderare. Jag står nog fast i min ursprungliga plan även om jag tar en risk och jag kan ju trots allt starta i tvåan när jag vill :-)

Igår blev det promenad och lek med flattkompisarna Rani, Ribe och Röja. Dom kom ut och hälsade på och det blev bus från första stund och dom hade roligt, det var det ingen tvekan om! :-) Även Elton gillar dessa tjejer så han var med i leken i omgångar. Vi avslutade även med lite träning, kul, tack tjejer för en härlig dag. Eftermiddagen tillbringade vi sen i stan, vi klättrade lite och passade även på att ta en lång kvällspromenad i stan, skönt med gatlyktor som omväxling tycker vi lantisar. :-)

Även idag blev det en härlig promenad i solskenet, man fick nästan lite vårkänslor. Hann även lägga ett litet spår, ett snöspår, åt Eldisen på eftermiddagen, det har varit dåligt med spårandet i vinter så nu tyckte jag att det var dags. Det gick faktiskt riktigt bra, hon gjorde ett par korta avstickare för harspår, hmm men var snabbt på spåret igen och hittade alla fyra pinnarna och blev lika glad varje gång. :-) Det blev även lite träning hemma på gårdsplan bl.a. på rutan och platsliggning där jag gömmer mig, men bara kort tid än så länge. Sammanfattningsvis en skön helg med bra träning och det känns riktigt bra, det är ju så skoj det här eller hur? :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar