Livet med Elton och Elda, ett stort äventyr med så mycket lycka.

lördag 5 februari 2011

Löp och spår

Ännu en härlig dag, lite vårkänslor fick man trots allt även om solen inte orkade bryta fram helt :-) Det har varit en vecka där det har varit svårt att leka/träna hund. Eftersom det varit tö blev det isigt igen och jag har förbannat den flera gånger, nu vill jag att den ska försvinna, så det så! Normalt har vi aktiviteter flera gånger i veckan i inomhushallen men det får man inte med en löptik så då är man hänvisad till utomhusplaner och där är det is just nu! Frustrerad! Har fått varit lite mer kreativ och haft andra aktiviteter. Vi har lekt lite inne hemma, en kväll hade vi uppletande inomhus, sådana aktiviteter bara älskar dom båda två med skillnaden att Elda gärna letar saker, godis what ever men Elton vill bara leta godis eller det ska vara ätbart vilket fall. En annan kväll tog vi ett kort stopp på vägen hem vid ett stort köpcentrum och där körde vi linförighet en stund bland människor som gick ut och in i affären och till och från bilarna. Det jag var ute efter var fokus oavsett vad som händer runt omkring. Det gick vilket fall bra, hon fick med beröm godkänt, duktig tjej, hon hade en härlig attityd <3 <3. Igår kväll blev det en skön skogspromenad med kompisarna Röja, Rani och Ribe = Elda älskar, även Elton oxå faktiskt! :-) Tack kompisar för trevligt sällskap tycker vi alla tre. Dagens härliga väder lockade till en långpromenad under förmiddagen och det blev ett spår till Elda på eftermiddagen som hon tog riktigt bra. Det var väl ca 300 m med totalt fyra pinnar med slutpinnen och hon hittade alla utan tvekan direkt. Hon fladdrade lite i början men hittade tillbaka ganska snabbt och gick sen fint, jag är så nöjd med min finaste tjej, vilken tjej hon är :-)

Elda löper ju fortfarande men nu börjar jag snart se slutet, sista veckan kvar! Skönt, jag vill få träna i hallen igen, hon med tror jag. :-) hon gillar att vara där! Och snart har vi vår kurs för Maria som jag ser fram emot jättemycket. Jag märker inte så stor skillnad på Elda nu när hon löper, hon är aktiv, är på alla aktiviteter som erbjuds, vill hela tiden. Förutom blödningarna som hon för övrigt städar ganska bra själv så äter hon lite sämre stundtals, är ännu lite mer "mattekär" men i övrigt som vanligt, än så länge i alla fall. :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar