Livet med Elton och Elda, ett stort äventyr med så mycket lycka.

lördag 12 februari 2011

Härligt väder och vinterträning

Visserligen var det inte kul med ett par dm snö igen lagom när man började se gräset och få vårkänslor men en dag som idag kan man inte annat än att njuta. Svinkallt på morgonpromenaden(ja, våra hundar tycker inte man ska sova länge på morgonen så det var verkligen morgon!) -20 grader stod det på termometern när vi kom hem igen så då fick man krypa ner i sängen en stund till :-) En härlig lång promenad blev det lite senare när solen värmde och snön gnistrade, jag tror att vi njöt allihop, sådana här dagar kan man inte låta bli att älska och man blir glad, trots snön! *ler*

Efter lite fika hos kära svärmor (hon bor granne på gården där vi bor)så blev det lite träning och lek. Vi introducerade husse i budföringens värld, det tyckte Elda var kul, att husse var med och lekte var skoj, så skoj så att hon gärna sprang och lekte med honom hela tiden, men jag då??? Jag som trodde att det var mattes tjej? *skratt* Kul hade vi vilket fall och jag var riktigt nöjd, budföring har vi inte tränat så mycket så det kändes bra att få till ett bra pass. Träning på rutan, apportering och hopp hann vi också med. Det kändes bra och var kul, ett bra träningspass med mycket lek, det är så skoj att jobba med Elda, hon är så positiv och vill så mycket :-)

Passade även på att fotografera lite i det vackra vädret, håll till godo sköna bilder på min älskade spralliga rödluva och finaste Elton finns även med på ett hörn.




Varken jag eller Elda ville gå in idag så vi avslutade med en runda upp i skogen och över kalhygget nära oss. Vi pulsade i djup snö, ibland hade man snö upp på låren när man klev ner i ett djupt hål man inte såg och det såg stundtals ut som om Elda simmade :-)men vi hade kul, Elda älskar att springa i snö, man blir lycklig bara av att titta på henne, finaste mattes tjej, jag njuter av varje minut tillsammans med dig och Elton, mattes raringar. <3 <3 hur har jag någonsin kunnat varit utan er är för mig en gåta!



PS, Elda har nu slutat att löpa, så skönt att igen få träna och kunna vara var som helst utan att behöva ta hänsyn till det. Nu hoppas jag att det dröjer en lång stund tills nästa gång. :-)

1 kommentar:

  1. Det ser superhärligt ut (trots att jag inte gillar snön)

    SvaraRadera