Livet med Elton och Elda, ett stort äventyr med så mycket lycka.

lördag 26 februari 2011

En bra dag

Älskar sådana här dagar, helg, skapligt väder och man är ledig och kan göra vad man har lust = gillas. Vi fick ju många bra tips från Maria, på övningar som vi ska träna både på för att göra moment bättre men även övningar för framtiden, så nu övas det, vi fick till ett kortare pass idag på förmiddagen innan kompisen Baloo kom för då var det annan träning som gällde. Baloo tränas på att se andra hundar då han väldigt lätt går upp i stress för att han vill träffa dom. Elton fick vara statist och det gick riktigt skapligt, träningen avslutades med bus och lek för de två såta huliganerna Baloo och Elda, det är härligt att se deras lek. De två kompisarna träffades även förra helgen, då togs det även lite foton, glädjen lyser igenom bilderna, hon är en tuffing mot grabben min lilla tjej:-)



Dagen fortsatte med barnvakt till en av fasters älskade lillkillar (jag har två små raringar hittills), vi fick rå om honom hela eftermiddagen till framåt kvällen, *mys*. Han är en härlig liten kille som orden sprudlar ur och han gillar Elda (när hon inte skäller!)
Han sitter gärna nära henne, strök sig mot hennes huvud, la sig bredvid henne och tittade henne i ögonen och såg ut att bara mysa. Elda tar det så naturligt, flyttar sig lite ibland men är så tålmodig och lugn. Jag älskar denna underbara hund, min fina skatt. När lillkillen sov passade vi på att träna lite fjärr på mattan med fokus på teknik så det var ganska lugna övningar som funkade när han sov :-) Lillkillen sprang omkring i vårt hus, jag hör han fnittra och skratta hjärtligt, jag frågar, vad gör du? Han svarar, "vi busar" , han busade runt och Elda hängde på men lugnt för att vara Elda, hon är så försiktig med honom. Ett tillfälle att spara i ens hjärta, ett litet guldkorn <3 <3

2 kommentarer:

  1. Så underbart när barn får dessa positiva upplevelser av bra och stabila hundar! Ler när jag läser och blir alldeles varm i hjärtat. En blivande hundungdom kanske...?!
    Önskar er en riktigt skön söndag!
    KRAM från oss

    SvaraRadera
  2. Gudmor och morbror27 februari 2011 kl. 21:17

    Trycker på "gilla"-knappen. ;)

    SvaraRadera