Livet med Elton och Elda, ett stort äventyr med så mycket lycka.

torsdag 24 februari 2011

Kurs

Tiden går fort när man har roligt. Elda och jag har gått kurs för Maria Brandel fd Hagström i Kungsörs hundarena och det har varit två superroliga dagar med ett härligt gäng träningssugna och vetgiriga tjejer med sina härliga hundar. Fokus har varit på lydnadsträning och vi har pratat om det som fyra viktiga delar som alla behövs för ett lyckat resultat, grundträning, detaljer och moment, Kedja och helhet och sist men inte minst tävlingsträning.
Det har varit nyttigt och givande och för varje gång man går kurs inser man hur lite man kan, ju mer man lär sig ju mindre förstår man att man vet! Delar som jag har gnuggat lite extra är tävlingsträning och ingångar men vi har även tittat på apportering och framförgående. Eftersom vi alla som var där hade ungefär samma mål (höga :-) )och verkade träna på ungefär samma sätt (enligt Marias filosofi) som gav de andras övningar och frågor så mycket, allt var relevant även för oss andra, riktigt bra. Det är ju så kul att få prata hundprat i två dagar med nya vänner som är precis lika galna i hundträning som en själv, det var sååå skoj :-) Jag måste nog säga att det här var en av de bättre kursdagarna som jag varit på, allt var så bra , vill mer...... :-)Hoppas på att vi kan få till en uppföljning i höst, det vore kul att på nära håll få se hur det gått för de andra efter ett halvår och förstås följa upp hur det gått för en själv.
Elda vilade i sin canvasbur mellan passen och det är så skönt, det fungerar så jättebra. Jag behöver bara säga att nu går vi in i buren så sprang hon in och la sig och kunde koppla av, ja bilderna talar för sig själv och visar hur avslappnad man kan vara..............mattes raring, värt att notera är att samtidigt som hon är så lugn och fin pågår det träning med hund som belönas med godis och kamp, mitt framför ganska nära :-)


Japp, nu har vi lite att träna på eller förresten, vi har myyyyyycket att träna på men framförallt vad kul vi ska ha :-)

5 kommentarer:

  1. Det var verkligen jätteroligt att få träffa er och jag hoppas verkligen att vi kan träffas igen i höst! :) Lycka till med er träning, ska bli kul att följa er på bloggen!

    SvaraRadera
  2. Låter som en kanonkurs!! Å vilka fina bilder på Er! Kram

    SvaraRadera
  3. Hej! Hoppas att det är ok att jag lånar en bild på er.. Flera av mina bilder blev jätte dåliga..
    Jag länkar till er också!
    //Carro med Bastaa

    SvaraRadera
  4. Tack så mycket! Roligt att höra! :-D

    Kul med kurs för Maria Hagström. Henne vill jag också gå för någon gång.

    SvaraRadera
  5. Vad duktiga ni är och vilken fining lilla Elda har blivit. Kommer och hälsar på er på Backamo om du ska på kennelägret. Kramar från oss i Arelid

    SvaraRadera