Livet med Elton och Elda, ett stort äventyr med så mycket lycka.

fredag 28 januari 2011

Stor tjej

Hemma igen efter en några dagars tripp till London på tjänsteresa, skönt att vara hemma igen och Elda har väntat på mig så när det blev ett kort träningspass igår kväll var lyckan fullständig, hon var taggad :-)Har nog börjat smälta helgens tävling även om det känns lite overkligt men det har under resan på tåg, flyg och tunnelbana funnits tid till eftertanke och analys så att vi förhoppningsvis kan göra en bättre start nästa gång :-)

Min fina tjej har förresten blivit stor, vi klarade tävlingen med endast ett par dagar, Elda har nu börjat löpa för första gången! Jag undrade just när hon tänkte börja då alla hennes tre systrar alla har löpt. Skönt vilket fall att det till slut kom igång, hade hunnit börja bli lite orolig för att vi skulle missa vår kurs för Maria Hagström i februari, skönt! Den ser vi fram emot, ska bli skoj.

Nu drar förresten snart tävlingssäsongen i agility igång också så vi har börjat titta på datum, ska vi åka till Örebro och Linköping i mars, till båda, en av dom eller vänta tills i maj? Lite att fundera på, vi får se, kul ska det bli vilket fall :-)

1 kommentar:

  1. Jösses, löp... Redan, skulle jag sagt, men hon är ju ingen liten valp längre. I alla fall inte i "verkligheten"; för mig kommer hon för alltid att vara den lilla röda prinsessan som somnade i mitt knä där på köksgolvet i Hasseldalen, och som gjorde att jag inte ville åka därifrån. I vart fall inte utan henne. ;)

    Kramar från mig och morbror. :)

    SvaraRadera