Livet med Elton och Elda, ett stort äventyr med så mycket lycka.

söndag 23 januari 2011

Lydnadsklass 1 - yes

Men så var det gjort då, som jag har våndats hela veckan och jag har slagit bort paniken som ville rycka tag i mig med jämna mellanrum. Det värsta av allt är att man utsätter sig för det frivilligt och det är ju kul men just debuten kändes nervig! :-) Ja, vi pratar om debut i lydnadsklass 1, idag var det dags i Katrineholm, i ett ridhus långt bort i ingenstans(men det var ett fint ridhus)

Hur gick det då? Ganska bra kan man nog säga, alla moment utan ett gick kanon så självklart "stör" man sig på det, speciellt när jag vet att hon kan just det momentet så mycket bättre än hon visade här, det var linförigheten som gick kasst! Men, men, det där ska vi fila på så att vi är på topp redan från första steget! Men hur gick det då? Vi slutade som 3:a i klassen, tror att vi var 10 st som fullföljde, några bröt. Vi fick ett 1:a pris med 177 p TROTS vår kassa linförighet så jag är nog ganska nöjd ändå. :-) Min fina duktiga tjej, det var trots allt debut på tävlingsplan, på en ny plats, i ett ridhus "långt bort i ingenstans" och hunden före smet ut från ridhuset 2 ggr!!! och tyckte båda gångerna att Elda hade man velat tugga lite på! (Men matte, jag alltså, lyckades hålla honom borta båda gångerna, trots att han var en stooor Doberman!)

Poängen då, dom blev som följande:
Platsliggning 10 p
Tandvisning 10 p
Linförighet 6 p = kasst, bla trängde hon i svängarna, hon var inte riktigt med!
Läggande 10 p
Inkallande 10 p
Ställande 8 p (Hon stannade mitt i ett steg och flyttade en fot)
Apportering 10 p
Hopp över hinder 10 p
Helhetsintryck 9 p (Trots dålig start på linförigheten men kommentaren var, jobbar upp sig!)

Summa 177 p och ja, jag är nog rätt nöjd ändå, kan man vara annat med dessa poäng? Världens bästa Elda, min fina tjej, vad hon är duktig, det var trots allt mycket nytt att ta in. Till nästa gång får vi jobba på att vara på topp från start.
Vi tog tyvärr inga kort idag, istället blir det en bild från ett träningspass i Kungsörshallen.

Over and out, nu ska vi fira, Elda har redan tjuvstartat med att äta upp det stora tuggbenet hon vann :-) Elda stolt med sina presenter.

4 kommentarer:

  1. Grattis vi är så stolta över er. //Helena & Lova

    SvaraRadera
  2. Agnetha och Bucks23 januari 2011 kl. 22:52

    Grattis!!! Åh, vad duktiga ni är. Och jag och morbror är minst lika stolta som mamma med följe. :)
    Kram till er alla.

    SvaraRadera
  3. Hej! Hittade hit av en slump och såg en hund jag kände igen :) Måste bara fråga om hundcafet, var det i Eskilstuna? Isåfall, vart då?

    Ha det gott!

    Hälsningar Linn

    SvaraRadera
  4. Grattis till en fantastisk start på karriären!Kram Anki ,Siri,Vilda

    SvaraRadera