Livet med Elton och Elda, ett stort äventyr med så mycket lycka.

lördag 4 september 2010

Yes, första pinnen

Så idag räckte det hela vägen, idag tävlade jag och Elton i agility hoppklass. Vi var ett gäng från vår klubb som åkte och alla var så duktiga, vilken toppendag vi hade med bra lopp och kanon väder. Vi nollade loppet och placerade oss som 5:a och fick vår första pinne, YES. Elton var så duktig, allt gick kanon, jag blev så glad och stolt, mattes fina kille. Nu laddar vi om, nästa lopp är om två veckor. :-) Elton stoltserar med sin fina rosett.

Eltons pinne i agilityn vart en fin avslutning på en intensiv vecka. Tisdag kväll blev det skotträning för Elda på bruks och det gick kanon, det var inget hon brydde sig om varken i lek eller arbete, fina tjejen. Vi hann även förflytta oss till vår andra hundklubb för agilityträning med vårt träningsgäng, inför dagens tävling. Veckans kurstillfälle fick jag ställa in då vi var på konferens med jobbet onsdag till torsdag men det gjorde inte så mycket då jag och Elda skulle gå på kurs två dagar för Maria Hagström, något jag har sett fram emot länge. Kursen levde upp till mina förväntningar och lite till. Vi fick många bra tips på övningar och att "tänka på" i vår träning för tävling. Elda jobbade bra och koncentrerat hela tiden, hon var så duktig. Även om hon inte alltid förstår vad man vill så försöker hon hela tiden lura ut vad det är man vill, som Maria kommenterade, man kan inte tro att hon bara är knappt 8 månader då hon arbetar så koncentrerat, hon har en stor vilja att jobba och är lätt att belöna då vi jobbat mycket med att ha bra belöningar. Moment vi tittade på var bla fritt följ, apportering, länka moment, träna för tävling och mycket, mycket mer. Sammanfattningsvis var det två kanondagar och får ni chansen att gå kurs för Maria, ta den, jag önskar att man kunde få gå kurs för henne varje vecka. Det här var inte sista gången för mig, det är ett som är säkert!

Jag måste ju även visa Eldas nya arbetstecke som jag har beställt, jag tycker det är så snyggt. Några fina bilder på finaste Elda med sitt fina arbetstecke. (hmm, måste nog korta remmen under magen lite, det var lite lång, riktigt så tjock var hon inte!)

Jag valde grönt då hon passar så bra i grönt, jag ville gärna ha med både kennelnamn och smeknamn, det sistnämnda blev lite "slickat" av eldslågor. Jag är nöjd, tycker det blev väldigt snyggt, vad tycker ni?

Oj, kom just på att det är ju jättelänge sen jag uppdaterade bloggen, jag har inte berättat att nu har även Elda börjat på dagis på deltid. Hon har skolats in några korta dagar förr förra veckan och började den här veckan med 1,5 dag och det har gått jättebra, hon är lugn, cool och verkar gilla det. Hon är delvis med nya kompisar (en Aussietik bla)och delvis med Elton för att hon ska känna tryggheten i honom men ändå skolas in med andra hundar och det har funkat kanon så här långt. Jag hoppas hon kommer att trivas som Elton gör. Mattes duktiga tjej.

2 kommentarer:

  1. Grattis till dig och Elton! Vad kul att han fått en pinne! Han var ju så duktig sist också. Hopp är verkligen något för honom, även om han inte är den snabbaste av alla hundar så är han väldigt säker och river aldrig. Han ser så fin ut i med sin nya rosett! Eldas nya arbetstäcke är snyggt, ELDA med eldlågor blev toppen!
    Kramar till er alla!

    SvaraRadera
  2. Vilket snyggt tjänstetecken, passar en rödluva. Är så roligt att läsa om din beskrivning av Elda och härligt att hon passar in på dagis. Inget snack om att det är en Lova-dotter du har :)

    SvaraRadera