Livet med Elton och Elda, ett stort äventyr med så mycket lycka.

måndag 13 september 2010

8 månader och mer vallning

I lördags blewv vår tjej redan 8 månader, vad tiden har gått fort, hon börjar bli stor och ser mer vuxen ut numera. Hon vägde 19,5 kg i fredags så hon är ingen liten tjej längre. Jag tror man kan räkna Elda till en ganska stor Aussie, höjden vet jag faktiskt inte men hon är reslig i jämförelse med många andra Aussie tikar jag mött.
Vi har fått fler härliga vallningsbilder från vår helg (Tack Marie) som jag gärna vill dela med mig av, Elda (och jag) in action i fårhagen. Håll till godo.



Nu tar vi det här luuuugnt och fint, kan du vara snäll och lyssna på mig, flytta på dig!

Att det ska vara så svårt att lyssna, snälla du, rör på dig, NU!

Nu tar vi om det igen, ni ska gå lugnt och fint, i en flock, vid min matte, hur svårt kan det vara!

Men ska du nu börja krångla igen, visade jag inte tidigare vem det var som bestämde?

Hör du inte vad jag säger, RÖR PÅ DIG FÖRBASKADE FÅRSKALLE!!!

Hmm, är du sur nu? Sams? Så farligt var det inte, jag blev bara lite upprörd när du tjurar så där! Kompisar?

Tack en än gång för en härlig dag i fårhagen.

1 kommentar:

  1. Hej!
    Tack för trevligt sällskap i helgen. Lilla rödnäsan var såååå duktig!
    Kramar från oss.

    SvaraRadera