Livet med Elton och Elda, ett stort äventyr med så mycket lycka.

söndag 19 september 2010

Utställning EBK

Så har det varit dags för lite vänstervarv igen. Man får passa på när det erbjuds nära, det var brukshundklubben vi tillhör som arrangerade en officiell utställning. Att man har nära till ett evenemang har man inte varit så bortskämnd med på sista tiden.

Elda ställdes i valpklass 6-9 mån, för sista gången, hon är nu drygt 8 månader. Hon hade två tikvalpar att tampas med i sin klass, det var de enda Aussievalparna som var anmälda, konstigt, vart var alla hanarna? Elda skötte sig kanon hela tiden, står fint, springer fint bredvid mig och låter sig klämmas och kännas på. Mattes fina tjej. Dagen till ära var man (Elda) nyduschad och som ett fluff. :-) Elda som ett fluff, nyduschad fotad i halvmörkret inomhus igår kväll :-(

Planen var nyklippt så man hade fullt sjå att hålla gräset borta från fluffet. *skratt* Vad blev då resultatet? Elda fick HP och placerade sig som 2:a i klassen med fin kritik. Pippi från Sugarwind´s tog BIR platsen, med HP förstås och Smilla från Windedos placerades som 3:a. Kritiken löd: Medelkraftig, välbyggd. Feminint huvud. Bra skalle och nosparti. Välansatta öron. Bra hals och rygglinje. Bra vinklar. Rör sig bra från sidan. Håller svansen högt i rörelse. Nehe, gör hon???? *skratt*

Vi hade en kanondag och passade även på att träna lite lydnad mitt i ståhejet och även det gick jättebra med bra fokus trots hundar överallt, jag är supernöjd över en kanondag och i övrigt skön helg med lagom träning och några härliga promenader, speciellt i det vackra vädret som vi hade idag. Några bilder på min fina hund med sin rosett. Bilderna kanske inte är de bästa men motivet är det bästa som det kan vara. :-) Och jag kunde inte bestämma mig för vilken jag skulle ta så jag tog allihopa, det spelade ju ingen roll, ibland måste man inte välja, bra va?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar