Livet med Elton och Elda, ett stort äventyr med så mycket lycka.

söndag 12 september 2010

Provat på vallning

Nu har vi testat, Elda och jag har idag provat att valla nere i Vara och vi har haft kul, jättekul. Då både jag och Elda är gröna på det här med vallning behövde vi hjälp, speciellt jag som inte har det i generna :-). Det var kul att se hur hundarna agerar och med lite hjälp snabbt är på banan och vet vad dom ska göra, att man sen själv inte gör så mycket rätt i början är ju en annan sak, men det var kul. Det här var inte sista gången och skulle vi fråga Elda är jag övertygad om att hon skulle ge samma svar, hon verkade gilla det, var ganska tuff när hon väl kom igång. Det såg lite kul ut när hon skällde ut ett isstadigt får som inte ville gå. Det var 4 hundar på kursen, varav tre var Chessplayer hundar så vi hade samtidigt lite släktträff, speciellt när även Kennelmatte Marie dök upp till hundarnas stora förtjusning. Här kommer några bilder från vår härliga dag, tack alla som hjälpte oss de första stapplade stegen i vallningens värld, vi kommer att komma igen, vi har haft en jättekul dag. :-)

Nedan, morbror Bucks vallar får så att det står härligt till.

Matte Barbro och Focus har teamwork och jobbar för fullt med fåren.

Elda och jag jobbar hårt med att göra allt rätt och får lite hjälp på vägen.

2 kommentarer:

  1. Härligt att vi blev vallningsbitna och roligt att Elda inte bangar för en tjurig tacka, det är mammas tös det ;)

    SvaraRadera
  2. Tack för trevligt sällskap. Det här får vi göra om - snart. Fröken rödluva var såååå duktig. Och OTROLIGT lik mamma. ;)

    SvaraRadera